3462 inlägg
för
3462 inlägg
Igår publicerade MovieZines spelskribent David Grundström årets tio bästa spel, men nu är vi nyfikna på vilka spel du tycker har varit bäst. Ni får givetvis ge hedersomnämnanden till något eller några spel som återigen blev aktuella genom SNES Classic Mini-släppet.

Länk till Davids artikel: https://www.moviezine.se/nyheter/arets-10-basta-spel-2017
14 inlägg
för
14 inlägg
Inte mycket diskussion här. 
Jag har tyvärr inte spelat jätte många av dom nya spelen detta året. Så det blir lite svårt för mig att säga vilket som var bäst. Dom jag har spelat är Middle-Earth och Nioh och både är ju verkligen två riktigt bra spel. Men får nog säga att Middle-Earth hade jag lite roligare med.

Sen måste jag nämna Battlerite som jag börjat spela lite det senaste som man visserligen kunde spela redan 2016 men som ändå gick ur early access nu 2017. Väldigt roligt att spela med kompisar.

Jag har ett ps4 men så jäkla dyrt att köpa massa spel till det :/ Hade velat ha ett Nintendo också då dom nästan varje år presenterar spel som alltid kommer högt på topp-listor. 

Vad tyckte du själv då?

3462 inlägg
för i svar på SwePeoZs inlägg
3462 inlägg
Det är samma här, har spelat för lite. Mitt stora fokus ligger ju på film, så där känner jag mig väldigt uppdaterad. Men helt iskallt har det inte varit på spelfronten. Jag inhandlade den ovan nämnda SNES Classic Mini som blev en häftig nostalgitripp. Ett spel som jag faktiskt inte hade spelat var "Final Fantasy III/VI", har för mig att det var lite trixigt att få tag på när det släpptes på 90-talet. Det var helt klart ett grymt spel.
10 inlägg
för
10 inlägg
För mig var det solklart Persona 5 trots dess försening som resulterade att jag fick nöja mig med Deluxe Edition istället för Collectors. Men det kom en hel del bra spel förra året och jag ser fram emot detta året ännu mera då jag äntligen kommer få spela igenom den sista delen i Kingdom Hearts serien samt lira igenom Bayonetta 2 för första gången :P
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden