Gillade du No Time to Die?

2 Röster
6 Röster
Rösta
(25%)
Miss!
Rösta
(75%)
Fullträff!
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Här diskuterar vi "No Time to Die". Spoilers kan förekomma, läs på egen risk!

Vad tyckte ni om den nya James Bond-filmen? Rami Malek som skurken Safin? Lashana Lynch som agent 007? Och Daniel Craigs insats för sista gången? Nöjd eller missnöjd med slutet?
3 inlägg
för
3 inlägg
Vet inte om jag tycker det var en fullträff, men definitivt ingen miss. Har lite dubbla känslor om slutet. Å ena sidan gillar jag hur definitivt det avslutar Craigs Bond-era (vilket jag faktiskt inte hade väntat mig, åtminstone inte SÅ definitivt), och vägen ditt kändes som en logisk upptakt. Å andra sidan vet vi ändå att det kommer bli fler Bond-filmer men en ny skådespelare i rollen, vilket förtog lite av effekten för mig. Men med det sagt gillar jag nog mest av allt hur Daniel Craigs Bond-filmer bildar sin egen avslutande serie inom den långa Bond-serien. Hur än framtiden kommer se ut för karaktären och franchisen så har Craig åtminstone det.

Lashana Lynch var bra. Även om hon i slutändan avsade sig kodnumret (som hon iofs kan få tillbaka igen, det är sant) så skulle jag gärna se henne föra sin egen franchise.

Rami Malek var skitbra. Oerhört klassisk Bond-skurk på bästa sätt. Samma sak med hans plan och mål. Planen kändes som en bra, väl fungerande, modern uppdatering av den klassiska bondskurkplotten. Och filmen var duktig på att få det kännas spännande, trots att Bond har för vana att rädda dagen och att filmen knappast skulle låta skurken döda en majoritet av jordens befolkning. Även om det är en fiktiv befolkning. Men det hjälper antagligen att det fanns annat på spel, och att vi visste om att det här var Daniel Craigs sista film. Som som ger lite riktig risk.

Vad annars? Dencik var föga förvånande riktigt härlig, och hans död oerhört tillfredsställande.

Minus? Speltiden. Även om den inte kändes som 2:45 så var den ändå för lång. Den behövde en längre speltid men hade likväl kunnat tajtas ner en bit. Det finns delar av plotten här och var som hade kunnat tas bort. Även om jag gillar att Craigs filmer bildar sin egen serie i serien så gillar jag inte att allt har gjorts så förbaskat personligt över flera filmer. Så inför framtiden hoppas jag att Bond går tillbaka lite mer till uppdragsbaserade filmer. Inget fel i karaktärsutveckling ändå, jag älskar sånt, men allt behöver verkligen inte vara personligt.

Allt som allt är jag dock nöjd. Värdigt avslut för Daniel Craig, och den näst bästa av hans Bond-rullar. Efter Skyfall.
2 inlägg
för
2 inlägg
Jag känner något slags konstigt vemod... James Bond är DÖD liksom. Denna hjälte har man vuxit upp med och följt sedan 1970-talets Roger Moore-bond. Jag förstår att det måste bli så och jag tycker att det fungerar, men ändå är det lite underligt. Ska bli intressant att se vad som kommer härnäst. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden