Sök
Följ de senaste och största nyheterna om temat Topp-10. Du hittar artiklar, nyheter, trailers och krönikor om temat Topp-10 här. Du kan också läsa vidare alla nyheter.
Svenska tittares dom över ”The Little Things”? Helt okej tidsfördriv.
Omtalade ”Obsession” i topp bland de mest hyrda och köpta digitalfilmerna.
Här är de 10 mest streamade filmerna i Sverige just nu.
Att skratta åt politik kan vara rätt kul. Och ibland är det lättare än att förstå den. Med allt från propaganda till absurdism som teman, listar vi 10 sevärda politiska satirer.
Här är de mest streamade filmerna på svenska Netflix förra veckan.
Godzilla, Hungerspel, och Tom Cruise väntar på bioduken i höst. För att inte tala om svensk skärgårdsångest. Här kommer 10 filmer du inte vill missa på bio.
Guy Ritchies ”In the Grey” är nummer tre på Digifilmlistan denna vecka.
Får du heller inte nog av demoner, väsen och hoppa-till-scener?
Trött på “Jurassic Park”? Allt från cowboys vs dinosaurier till filmhistoriens bästa animerade filmer – här är 10 dinosauriefilmer som du måste se.
Den svenska dokumentären tog sig in på topplistan i fyra länder under helgen.
Den bästa fängelsefilmen kom 1963, enligt Entertainment Weeklys stora ranking.
Episka storfilmer finns det gott om kan man kanske tycka, men det kan vara överväldigande att sålla bland dem. Jag har dragit mitt strå till stacken genom att gallra fram tio stycken jag kommer att se om efter ”The Odyssey.” Gör det du med!
Maka på dig, ”I hetaste laget” – det finns en ny sheriff i stan. American Film Institute hyllar Mel Brooks på 100-årsdagen.
Att överge en leksak eller förråda sina vänner – vad är sorgligast? Toy Story har en förmåga att beröra på djupet. Här är 10 scener som sticker ut.
Netflix nya chock-dokumentär går rakt in på topplistan.
En av vår tids största filmregissörer återvänder till science fiction-genren med ”Disclosure Day”. Men mellan stora blockbusters har han också gjort mindre, mer okända filmer som förtjänar mer uppmärksamhet.
Vår skribent Daniel jobbar på en av Stockholms biografer. Man kan tydligen hitta rätt märkliga saker när man städar en biosalong…