1753 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1753 inlägg
Det är aldrig för tidigt att börja spekulera, som jag brukar säga såhär i Oscarstider. Vilka filmer, regissörer och skådespelare tror ni kan bli nominerade nästa år? Jag har samlat ihop internets bästa förslag såhär långt:
Filmer:
Foxcatcher
Boyhood
Inherent Vice
Gone Girl
Noah
The Search
Big Eyes
Exodus
Fury
Into the Woods
The Grand Budapest Hotel
Interstellar
Unbroken 
Jersey Boys
Annie 
Regi: 
Paul Thomas Anderson - Inherent Vice
David Fincher - Gone Girl
Tim Burton - Big Eyes
Darren Aronofsky - Noah
Michel Hazanavicius - The Search
Helen Hunt - Ride
Bennett Miller - Foxcatcher
Clint Eastwood - Jersey Boys 
Wes Anderson - The Grand Budapest Hotel 
Skådespelare:
Steve Carell - Foxcatcher
Chadwick Boseman - Get On Up
Al Pacino - Imagine
Joaquin Phoenix - Inherent Vice
Christian Bale - Exodus
Bradley Cooper - Serena
Skådespelerskor:
Cate Blanchett - Carol
Jessica Chastain - Miss Julie
Jennifer Lawrence - Serena
Amy Adams - Big Eyes
Meryl Streep - Into the Woods 
År 2015 går Oscarsgalan av stapeln den 22:a februari.
1753 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1753 inlägg
Vi ska nog inte heller räkna bort Nicole Kidman i "Grace of Monaco", som trots allt var en an snackisarna för i år (innan filmen flyttades). 
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Så sent som 22:a mars?! kära nån...det var...ja sent. Lawrence igen ja...SÅ bra är hon. Nä, det är hon inte. Hoppas Oscarsdarlingkänslorna dör ut kring henne i år, maken till överskattad. Annars tror jag stenhårt på Steve Carell, en magkänsla jag har. Då Tom Hanks gick från komedigenren till drama så...ja det här behöver jag ju inte berätta här :)
1753 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1753 inlägg
22 februari... såklart. :)
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
kul med meryl streep.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Jag funderar lite på Lasse Hallströms kommande film "The Hundred-Foot Journey". Handlar om en Indisk familj som flyttar till Frankrike och öppnar en restaurang mitt emot en Michelin-restaurang. Känns som en sån där story som kan bli lagomt feelgood-smörig i händerna på Hallström. Den Indiska familjens restaurang kommer i slutändan att konkurrera ut Michelin-restaurangen och stora feelgood-känslor uppstår! Jag ser en typ av David mot Goliat-story framför mig. Spekulerar bara såklart men det låter som något sådant. Amerikansk premiär 8 Augusti, den kan liksom dras med in i Oscarssäsongen med lite tur. Bland andra Helen Mirren medverkar. Dessutom har vi Steven Spielberg och Oprah Winfrey som producenter. Svenske Linus Sandgren som nu senast fotade "American Hustle" sköter kameran.
Vad tror ni? En outsider med stort svenskintresse.
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Haha ja det låter ju som ren skit så självklart finns det goda chanser att den nomineras :)
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Haha ja, inget jag är peppad på direkt men det känns som att den kan bli aktuell.. Vi får se! Cred till mig om jag har rätt! :)
1559 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1559 inlägg
Hahaha Putte!! 
1680 inlägg
för
1680 inlägg
Tydligen klart att Neil Patrick Harris hostar galan nästa år. Känns som ett steg uppåt gentemot Ellen DeGeneres då NPH är typ galornas kung. Men det är synd att säga att det var något spännande val.
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Känner mig ganska säker på att Boyhood kommer vinna i kategorin bästa film...
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Jag har ju inte sett alla aktuella filmer, men hoppas hårt på The Grand Budapest Hotel som är den bästa filmen i år än så länge. Känner att den är ganska svårslagen i år. Annars tycker jag Rosamund Pike förtjänar en nominering i alla fall för Gone Girl.
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Har mkt kvar att se, men har börjat beta av ett par tippade kandidater. Tyvärr tror jag inte The Grand Budapest Hotel kommer att nomineras så nämnvärt då den hade biopremiär i Sverige i vintras, vilket innebär att den hade det i USA precis i början på året. De filmerna brukar tyvärr bli förbisedda av Oscarsakademin då höstens titlar brukar vara de som snor åt sig platserna i den stora konkurrensen. Men man kan ju hoppas då jag också tycker den var riktigt bra! 

Annars tror jag Boyhood kommer att nomineras! Hoppas på Gone Girl som jag diggade, även om genren inte brukar bli nominerad så värst mkt. Det är å andra sidan Fincher så kanske den kan knipa en plats bland nomineringarna, plus att det vore roligt om vi kunde få en gala där olika genrer får vara med på racet och inte bara Wenstein aktiga titlar! Hoppas att Interstellar ska vara bra så den också kan få en plats där! :p Den ser jag om bara några veckor på bio! :) 

Noah kan gärna få en plats bland årets sämre filmer! :p
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha det där Pest Hotellet kan de ju bara spola ned, fy satan vilken irriterande, jobbig och frustrerande film. Nästan så man fick börja gå på tabletter...skräp! ;) Ja och medan de spolar ned Pest Hotellet kan de ju även spola ned den där rännskitan som är Neil Patrick Harris, usch och tvi.

Japp, jag är som ni märker precis lika positivt inställd till den där likvakan kallat Oscarsgalan som vanligt, inget har förändras, det har bara blitt värre. Att Woody Allen liksom fått en slags ersättare iom Wes Anderson är ju för bedrövligt, ledan kommer aldrig att ta slut. Bevare mig väl. Att nominera sådana där jönsar är ungefär som att nominera skaparen av den gamla Test TV-bilden ifall ni minns den? Både bilden och det förskräckliga ljudet kan jämföras med dessa brutalt överskattade, stillastående och musikplågande sopfilmerna.

Haha åsså Neil Patrick Harris på detta? Welcome to Hell.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Hahaha, Putte!

Jag tror att Boyhood kommer att vara en stark kandidat, även om jag själv tycker att den är överskattad. Detsamma gäller The Grand Budapest Hotel som jag kände var helt okej men inte så mycket mer, precis som Boyhood.

Filmerna jag hoppas mest på är Foxcatcher, Fury, Interstellar, Gone Girl, Inherent Vice, A Most Violent Year och NIGHTCRAWLER. Den sistnämnda är min film i år, känner det på mig. Stor risk för besvikelse dock, förväntningarna är väldigt höga.

Just det, har kommit en krypande pepp på Dallas Buyers Club-regissörens senaste "Wild" med Reese Witherspoon också.

Kanske har missat nåt, men dessa hoppas jag på i alla fall.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Inherent Vice, är det PTA:s senaste som återigen inte ska handla om ett endaste dugg? I så fall blir den lätt nominerad, räcker väl med PTA:s namn och ifall den inte handlar om ett endaste dugg så ska den ju givetvis bli storfavorit i MANUSkaterogin...logiskt, Oscarsgalalogik!

Nightcrawler lär bli för udda för akademin, brydde de sig om Drive? Oscarsgalalogik!

Gone Girl tror jag att jag kommer att gilla starkt, alltså blir den inte nominerad. Oscarsgalalogik! Detsamma gäller nog med Interstellar.

Foxcatcher lär nog ha hygglig chans dock, speciellt Steve Carell. En komiker som gör drama, det gillar akademin. Oscarsgalalogik!

Fury och A Most Violent Year har jag ingen riktig koll på? Men gillar jag dem så är de chanslösa. Oscarsgalalogik!

Ja och Boyhood verkar ju vara en sövande död, ungefär lika intressant som Tree of Life, den har därför stora chanser. Oscarsgalalogik!

Allesamman nu; OSCARSGALALOGIK! Bra där!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Haha, ja men jag var inget större fan av The Master heller. Jag tror att Inherent Vice kan bli mycket bättre serru. Hoppas det i alla fall :)

Nightcrawler faller kanske bort, lite som Drive, men jag hoppas då inte det. Jag hoppas att den är svinjävlabra och att Jake Gyllenhaal är svinjävlabra och att den filmen får alla Oscars. Bra så! ;)
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Hahahaha Putte då, inte vara bitter nu så där i förväg din gamling! :) Det blir troligtvis så som du säger så förutsägbar som galan har varit de senaste åren! Bra ord det där, Oscarsgalalogik! Nu är inte jag lika hatisk mot filmer av Woody eller PTA även om jag inte heller rusar till biografen så fort en ny film med de bakom registolen dyker upp! Men däremot hoppas jag verkligen att galan för en gångs skull inte ska vara så himla förutsägbar! Går man på förutsägbarheten så kommer troligen Gone Girl och Interstellar bli bortglömda titlar, men man kan alltid hoppas på att ha fel och få catjing som öronsus!

Oh Nightcrawler!! Det lät schysst Marcus!! La genast till den på min lista över filmer som jag vill se! Fury kan också vara nått! Blev lite pepp efter att ha sett trailern även om vissa krigsscener verkade ha lite för många blixtar för min smak, men så är det bara en trailer så det återstår att se! Biopremiär om drygt en vecka! Nu börjar racet på allvar! :)
78 inlägg
för
78 inlägg
Oscars galan suuger hästk..! Den sämsta och mest ointressanta galaföreståndare någonsin med N P H! Det måste bli ett slut på detta politiskt korrekta spektakel! Var i tidslinjen blev det intressant med detta spektakel! JEEEZ Ordinary Family snnaark ok en helt ok film men bättre än Raging Bull! Kill me! Det ENDA och korrekt upprörande beslutet var när SILENCE OF THE LAMBS tog storslam! GRAND BUDAPEST HOTEL sparkar iallafall hästarslet på årets MEST överskattade film GONE GIRL! Visst smaken är som baken men jag ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT på alla David Fincher believers. Hans storhetstid är över och det var LÄNGE sedan!
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Inget större fan av Oscarsgalan då de är väldigt mycket samma sorts film som är med på galan.

För övrigt så är ju Woody Allen och Wes Anderson inte särskilt lika förutom att båda gör kvalitetsfilm då förstås!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden