Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Till er som har denna film som favorit, ta och kolla upp originalfilmen också vettja. Detta är ju andra gången som samma story filmatiseras, första gången var 1963 som The Fall of the Roman Empire, med storstjärnor som Sophia Loren, Stephen Boyd, Alec Guinness, James Mason, Christopher Plummer och Omar Sharif. Jag kände inte till detta första gången jag såg filmen, men storyn kändes allt mer bekant ju längre filmen fortgick, och tillslut gick det upp ett ljus.

Tycker dock att Gladiator är den bättre av de två, dramaturgiskt bättre, snyggare naturligtvis och bättre tempo.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Oerhört tråkig film, vacker och välspelad dock men tempot dödar verkligen filmen ordentligt, sen tycker jag ärligt talat att Jouacin (stavning) Phoenix är ganska töntig som skurken, tycker Malcom McDowell skulle fått rollen istället.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="vaultkeeper":1q5msjc6]tycker Malcom McDowell skulle fått rollen istället. [/quote:1q5msjc6]
Och du tycker inte det skulle se konstigt ut att far och son i filmen då nästan skulle vara jämngamla?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
så jääääävla bra!!
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[b:e5z59mpi]Molle[/b:e5z59mpi]: Ja det var ju kul att du tycker det, men varför är den så bra? Jag är på dig lite nu eftersom du skrivit väldigt kort i tre olika trådar, en liten motivering lr klok kommentar kan man klämma ur sig tycker jag. Det blir inte så kul för alla andra att läsa annars.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
HANDLING: 5
SKÅDESPEL: 5
MUSIK: 4,5
SPECIALEFEKTER: 5
MITT TYCKE: 4,5

TOTALT: 24

BETYG:

En mästerlikt bra film
856 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
856 inlägg
Nja, nu när jag äntligen sett hela filmen måste jag säga att jag inte är alltför imponerad. Det är en mycket bra film men mer. Största problemet är att den är bäst i början och kändes då som en klockren femma för att sedan stabilt falla.

Jag kan egentligen inte sätta fingret på vad jag inte gillar, men det känns inte som att den nådde hela vägen ut och jag blev inte så berörd som jag borde blivit. Jag tyckte också den var aningen seg, tilläggas bör att jag såg Extended Edition.

Skådespelarmässigt är det dock fullkomligt briljant, Crowe och Phoenix gör kanske sina bästa roller. Kul att se Djimon Hounsou i en bi-roll, även han är bra. Därtill är musiken också fantastisk, lät lite grann som Pirates ibland.

Det får bli en svag/stabil fyra.

1 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1 inlägg
En film som har allt...
Handlingen är stabil och intressant.
Skådespelana gör sitt yttersta och lyckas att göra filmen till ett mästerverk.
Musiken i filmen grymt bra och är så passande och förhöer upplevelsen...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden