11107 inlägg
för
11107 inlägg
september 20 - rambo last blood

oktober 4 - joker

december 18 - rise of skywalker
22 inlägg
för
22 inlägg
Det där är de enda du bryr dig om, jag har annat att se
11107 inlägg
för i svar på SlumberyBox41s inlägg
11107 inlägg
jasså berätta vilka skräpfilmer du hellre ser så vi får nåt att skratta åt!
22 inlägg
för i svar på bonks inlägg
22 inlägg
Kalla det vad du vill, men jag tänker till exempel kolla på Jumanji: The Next Level
896 inlägg
för
896 inlägg
Känns på förhand som om Joker är ett haveri av guds nåde. 
Rambo känns väl ide-fattigt så in i helvete. Kan säkert ha någon form av underhållningsvärde. 
Men var ligger egentligen förväntningarna när man talar om 5:e Rambofilmen....
Detsamma kan säga om Disney-produkten Rise of skywalker.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
vet inte vad du menar med haveri och du gör inget försök att förklara vad du menar.
att rambo är idéfattig förändrar ju ingenting, detsamma kan sägas om massor med filmer som för den sakens skull har varit sevärd
rise of the skywalker kommer smälla högt på bio. svårslagen smällkaramell med jätteduk och ett gäng högtalare.
precis som? med rambo är det ett färväl till karaktärer som varit med oss i decennier. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu börjar recensionerna av jokern eller som hasie säger "ett haveri av guds nåde" komma in.
5 av 5 på mz.
metacritic
100 empire
100 the guardian
100 cinevue
100 timeout
100 total film
100 ign
90 screen daily
90 variety
80 the playlist
80 hollywood reporter
80 the telegraph

och 9.7/10 på imdb.

men skit ni i att gå på premiären, jag tänker gå iaf.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Ja, omdömet har varit minst sagt bra. Fick upp förhoppningarna när budgeten blev måttlig och att Phoenix tog rollen, så förutsättningarna fanns verkligen där. Ska bli spännande att kolla in den framöver..
896 inlägg
för
896 inlägg
Tror fortfarande att det är ett haveri av Guds nåde. 
90 % av Karaktären Jokerns intressantaste egenskaper är mysteriet kring hans bakgrund. 
Det var också en av de största egenskaperna som lyfte karaktärern till "larger than life"
När man avslöjat så lite om en karaktär men fortfarande gjort karaktären såpass intressant att 
fans genom generationer, har fortsatt karaktärens resa utanför bild och fyllt i luckorna med sin egen fantasirikedom och fria
tolkning. Det är där i briljansen av denna karaktär ligger. Något man förstått i The Dark knight, och ägnar sig rent tematiskt åt att
efterlysa på ett eller annat sätt i var och varannan scen karaktären dyker upp. Här väljer man istället att dumpa det mest 
intressanta med karaktären och förtydliga och överberätta. Och det med en historia som verkar klart överinspirerad 
av King of comedy, men inte klarar av att våga stå på egna ben, så den väljer att sola sig i DC-världen. 
Någonstans där känns det som om visionen tar slut och produkten tar vid. Och mitt intresse, ljummet. 
Kan det också vara här som Phoenix gick ifrån att vara en intressant skådespelare till att bli en "Go-to-guy" likt Jared Leto. 
896 inlägg
för
896 inlägg
Men det är klart du ska komma ut och gå på Bio farbror Bonk. Ibland spelar det
inte så stor roll vad man gör exakt, det viktigaste är att bara komma utanför dörren. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
dark knight-filmerna är skräp.

och för övrigt har du gett drive 5/5 så det liksom diskvalificerar en för åtminstone 7-8 år.
896 inlägg
för
896 inlägg
Jag tänker att har man din visningsbild och är 30 + så är man diskvalificerad för livet
och kan behöva all uppmuntran man kan få. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg

"90 % av Karaktären Jokerns/Driver's/the man with no name intressantaste egenskaper är mysteriet kring hans bakgrund. 
Det var också en av de största egenskaperna som lyfte karaktärern till "larger than life"
När man avslöjat så lite om en karaktär men fortfarande gjort karaktären såpass intressant att 
fans genom generationer, har fortsatt karaktärens resa utanför bild och fyllt i luckorna med sin egen fantasirikedom och fria
tolkning. Det är där i briljansen av denna karaktär ligger. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
för övrigt funderar jag på att byta avatar snart till något fräck gubbe från toy story 3! (du vet, den filmen du kallar mästerverk och gett högsta möjliga betyg)
74 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
74 inlägg
September 15 :  Lansering av "nya" Filmtipset.

det är med stor bävan, men även med visst hopp om framtiden,
som jag ser fram emot den förenklade,moderniserade och bantade versionen av sajten.

filmtipset som varit kanske den allra bästa filmsidan i världen vad gäller
funktionalitet för oss riktiga filmnördar. har ju allt mer chanserat på senare år, men nu gör de
nya ägarna i elfte timmen ett försök att skaka liv i liket.

och hur det än blir i framtiden med statistik, betygsprediktioner, privata listor etc. så har ju filmtipset en mycket bra filmdatabas (hästlängder före mz) som nu räddas!

74 inlägg
för i svar på Jesus Rollins inlägg
74 inlägg
oj då, kära nån!

vi får nog ge de nya ägarna av filmtipset ett år till av kodknackande.
för det som visades upp idag var inte så roligt att se, tyvärr :(
11107 inlägg
för
11107 inlägg
det gör inget. har aldrig besökt den siten iaf.

dessutom har dom skribenter som heter COCKS? nä just det. sånt kan bara mz locka med

74 inlägg
för
74 inlägg
=)  nä det förstås..  plural också...
fast FT har nog den här i databasen...

6 inlägg
för
6 inlägg
Skriver under på Joker. 
Phoenix, en av de bästa skådisarna av sin generation. Samt De Niro, som gör sig bäst i kvalitativa filmer, som denna onekligen verkar vara, att döma av recensionerna - dock så fick Avengers-filmerna också ett varmt kritiskt mottagande, som enligt mig var välproducerade men generiska. Hur som helst, denna premiss verkar  vara mer jordnära och per definition ha svårare att ansamla så många fantastiska betyg. Så det borde säga något. 

Är också suger på Gemini Man. Ogillar Will Smith men älskar Ang Lee. Blir intressant om han kan göra någonting av denna produktion med händerna bundna bakom ryggen av Will Smiths skådespelarförmåga. 

Sist men inte minst, Rambo: Last Blood. Även om den har haft premiär så ser jag fram emot klassisk action i denna över-nyttjade era av CGI och fantastiska premisser. 

(Star Wars dog 1983, liket är ett gäng överproducerade hopkok av påskägg. Likt förbannat kommer jag gå o se Rise of Skywalker, men jag behöver inte gilla det.) 
  
1 inlägg
för
1 inlägg
Sett Jokern, och jag tycker nog det var en seg och tråkig film, förstår inte hypen riktigt!!
Kan tillägga att min vän som var med inte heller var jätteimpad, (vi är i 40årsåldern)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden