Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Är det inte lite konstigt att det finns så få kvinnliga filmskapare? Vad beror det på?
Jag kommer knappt på någon alls, Sofia Coppola är den enda som dyker upp i huvudet. Vilka är de kändaste egentligen?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kommer bara på en till förutom Coppolla och det är danska Susanne Bier som gjort bl a Efter bröllopet.
821 inlägg
för
821 inlägg
Den enda jag kommer på förutom dom ni andra sagt är Mary Harron. Hon har regisserat en av mina favroritfilmer, American Psycho.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jo, det är rätt konstigt.
Det är ju betydligt många fler män än kvinnor som är väldigt filmintresserade.
Varför det är så har jag ingen susning om...
365 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
365 inlägg
Har ej faktiskt sett någon film med en kvinlig regissör. Tror jag...
Jag har inte tänkt på att det finns väldigt få kvinniga regissörer. Jo, det är konstigt.
1427 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1427 inlägg
Valerie Faris var ju med och regisserade "Little Miss Sunshine".
Och så har vi ju Betty Thomas som gjort "John Tucker Must Die", "I-Spy, "28 Days" och "Doctor Dolittle"
Och Catherine Hardwicke som gjorde "Tretton" och "Lords of Dogtown"
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Hilary Duff regisserade Material Girls
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":lftedtla]Valerie Faris var ju med och regisserade "Little Miss Sunshine".
Och så har vi ju Betty Thomas som gjort "John Tucker Must Die", "I-Spy, "28 Days" och "Doctor Dolittle"
Och Catherine Hardwicke som gjorde "Tretton" och "Lords of Dogtown"[/quote:lftedtla]hostwikipediahost

Lords of Dogtown är dock GRYM, så great job Hardwicke.
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
Finns inte många kvinnliga toppregissörer. Sofia Coppola är utan tvekan den bäste av dem. Susanne Bier är också mycket bra.

Sedan har vi Kathryn Bigelow, som regisserat b l a Strange Days, Point Break, K-19: The Widowmaker och The Weight Of Water.
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
[quote="alexander 10":hpmlaqu7]Hilary Duff regisserade Material Girls [/quote:hpmlaqu7]

Och se hur den blev...

Jag har aldrig funderat på det, men nu när ni tar upp det är det ganska skumt.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Kan vi några duktiga kvinnliga regissörer? Sofia Coppola är definaift någon av de bättre! 
870 inlägg
för
870 inlägg
Kathryn Bigelow, Patty Jenkins, Ava DuVernay och inte att förglömma Lana och Lilly Wachowski.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag glömde helt de fantastiska Lana och Lilly Wachowski!
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Wachowski räknas ju inte!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Varför skulle dem inte räknas?
478 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
478 inlägg
Gjorde dom inte alla sina bra filmer när dom fortfarande var män?

Vore man lite provokativ så skulle man kunna säga att dom förlorade sin talang för regi i och med könsbytet :p
12243 inlägg
för i svar på 91s inlägg
12243 inlägg
Ja, det ända jag känner till som de gjort är Matrix.
2575 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2575 inlägg
Du frågade efter duktiga kvinnliga filmregissörer, de kvalificerar inte in där!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nej de kanske inte kan räknas in, de har ju trots allt bara gjort Matrix, som är bra.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Själv tycker jag att Ana Lily Amirpour som gjorde A Girl Walks Home Alone at Night är en av de bättre, nu har jag visserligen bara sett en riktigt bra film från henne men hon känns ganska spännande.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden