Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Vad för sorts filmer skulle ni göra?

Jag har alltid velat göra tre saker:

Polisfilm

Ninjafilm

Svensk Action (för att bevisa att det GÅR)

va skulle ni pröva er på?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Filmer jag skulle vilja göra:
Samuraifilm
zombiefilm
skräckfilm
1193 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1193 inlägg
Jag skulle nog vilja göra en zombiefilm, helst en komisk sådan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Drama ("Lilja 4-ever", "Ondskan", "F*cking Åmål") och polisfilm ("Beck" och "Wallander").
1193 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1193 inlägg
[quote="Kadhammar":34kab5u3]Drama ("Lilja 4-ever", "Ondskan", "F*cking Åmål") och polisfilm ("Beck" och "Wallander").[/quote:34kab5u3]

Skulle du göra filmer inspirerade av de du nyss nämnde eller vad?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nej, lika dom. Alltså, typ i den typen av filmer inom genren.
563 inlägg
för
563 inlägg
Skulle jag göra en film skulle jag vilja göra en såndär 70-tals thriller. En film där du INTE visste vem som var mördaren från början. Där en av hollywoods "goodguys" skulle vara den oväntade mördaren.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag skulle vilja göra:

En vampyrfilm (en av mina favorit genrer)
En film om en Geisha (tyvärr har Rob Marshall hunnit före med det, baserat på den bästa boken i ämnet)
En gangsterfilm som utspelar sig i 30-talets Amerika och är ur en kvinnas perspektiv.
En remake på Lewis Carolls böcker.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Deppa":h9c5p0bi]Jag skulle nog vilja göra en zombiefilm, helst en komisk sådan. [/quote:h9c5p0bi]

Sådan film lik Shaun of the Dead typ? Den var ju klockren..

Själv så skulle man göra en filmatisering av pocket-boken "Fangs of Evil".
Sedan skulle man försöka ge sig på en blandning av Usual Suspects/Identity.
Helst inom action/thriller genren.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En film om The Krays Brothers har jag typ velat göra i 3 år. Skulle bli en väldigt bra film tror jag.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det verkar kul att göra en filmatisering också, men det finns ju endast begränsat med möjligheter.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Filmatisering? Av vadå? Det är ju det som är grejen. Inte att man gör en "filmatisering".
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag vet inte riktigt av vad. Någon kul serietidning eller annars kanske någon bra bok som "Ondskan", fast den finns ju redan. =)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Så du menar att det är roligt att göra vilken filmatisering som helst eftersom du då inte behöver skriva något eget.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Eh, nej, det är inte precis vad jag menar.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag hade nog helst velat göra skräckfilm eller komedier - men tvivlar på att jag har tillräckligt med talang för att kunna göra något bra inom någon av dessa två genrer.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Kadhammar":21vgaee3]Eh, nej, det är inte precis vad jag menar.[/quote:21vgaee3]

Så va menaru?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag skulle vilja göra en svensk tonårsfilm (det kom oväntat va?) men bortsätt från vanliga svenska tonårsfilmer så ska det vara en film där inte en söt flicka blir på någotsätt misshandlad eller något liknande utan att det är en kille som har huvudrollen och han ska vara en allmänt mobbad kille. Det ska vara lite av en svartkomedi.

Sen skulle jag så otroligt gärna vilja göra en musikal.

Men mitt absoluta drömfilm ska vara en gangsterfel i 20-30-talets Amerika. Det ska vara en otroligt rå film.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
mobbning, svart komedi? Låter felvänt på nått sätt.=)
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
om jag gjorde, om jag gjorde film... ja snarare när jag gör film... jag har redan regisserat min drömfilm "En mycket gripande Star Wars Fan-Film" som handlar om en ung jedi och hans öde i en galax långt, långt borta...

men det är klart att en riktigt ruggig skräckfilm skulle inte vara helt fel och göra men också skulle jag kunna tänka mig att regissera en verklighetsbaserad historia... vad kvittar, bara den handlar om något som hänt i historien.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden