11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
2013 var då, 2014 är nu!
vilka filmer är bäst hittils?
[size=1=1]vilka filmer tror ni kommer vara med på er topplista i slutet av året? [/size]
6 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6 inlägg
Hoppas på att Paul Thomas Anderson ska komma in i matchen igen med sin film Inherent Vice. Hans senaste film The Master var ju oerhört steril och trist. Svårt att tro det var samma spännande regissör som gjorde mästerverk som Boogie Nights och Magnolia en gång i tiden. 
Samma sak gäller för Aronofsky och hans kommande film Noah. Han följde upp den helt otroliga The Wrestler med skräpet Black Swan, så killen är ju helt klart ojämn för mig. Men jag har en svaghet för bibliska filmer och Russell Crowe! Är helt övertygad om att detta kommer att lira för mig.
En tveksam förhoppning är att Million Dollar Arm kommer leverera, älskar verkligen Jon Hamm så jag hoppas på denna! Terrence Malicks nya ser man såklart också mycket framemot, då han enligt mig gjort 2010-talets hittils bästa film med Tree of Life. 
Och som actionfilmsdåre är det svårt att inte hoppas på att nya Godzilla, Interstellar och inte minst Guardians of the Galaxy blir en utav de filmer som är underhållande nog att tillhöra 2014-års främsta filmer. Minst sagt ett spännande år!
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
ställer mig försiktigt positiv till johnny depp i transcendence, sista chansen jag ger honom!
jag gillade ju sinister, så scott derricksons delier us from evil kanske kan bli nåt.
the raid ii har ju fått riktigt bra betyg så den verkar lovande.
nolan's interstellar.
464 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
464 inlägg
Väntar spännt på Amazing Spidey 2 även om jag tycker det verkar blivit lite väl mycket i denna. 
Tyckte ettan hade riktigt bra kombination mellan tonårsfilm och superhjältefilm. I tvåan verkan dom strunta i det första. Annars ser jag fram emot den med stort F!
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Jag lyfter den här tråden på nytt för dem som vill diskutera och lista 2014 års bästa filmer!
983 inlägg
för
983 inlägg
Har en hel del kvar att se och det beror ju lite på vad man menar med 2014, men något såhär skulle min lista se ut i nuläget:

1. Enemy
2. Still Life
3. Boyhood
4. The Raid 2
5. Interstellar
6. Jodorowsky's Dune
7. Turist
8. Locke
9. Frank
10. Coherence

Bubblare: Gone Girl, Under the Skin, The Fault in Our Stars, The Double
1565 inlägg
för
1565 inlägg
De filmer jag sett och kommer på rakt av här och nu är följande:

1. Interstellar (årets mästerverk och min enda femma hittills)

2. Gone Girl   

3. The Fault in Our Stars

4. The Grand Budapest Hotel

Det var femman och fyrorna. På det följer ett gäng treor och sedan bara halvtaskiga till riktigt taskiga produktioner. 
Bland superhjältefilmerna tar jag med mig Guardians of the Galaxy och X-Men: Days of Future Past som de bästa. 

Blended, Godzilla och Transcendence bland de sämsta! 

Väntar med spänning på årets animerade film. Den jag sett och tyckt bäst om i år är Herr Peabody & Sherman än så länge!
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
nightcrawler.
her.
alla andra filmer är för långa och då skiter jag i dom. svårt att komma ihåg vilka 2013 års filmer som räknas för dom inte dök upp i sverige förrän 2014.
58 inlägg
för
58 inlägg
Nightcrawler
Interstellar
Guardians of the Galaxy
The Wolf of Wall Street
Edge of Tomorrow
Whiplash
Boyhood
Wild
Fury
Her

Kan komma att ändras efter december :)
118 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
118 inlägg
Her och The Wolf of Wall Street skulle jag kalla 2013-filmer.

Topp 15 för tillfället:

1. Gone Girl
2. Nightcrawler
3. Dawn of the Planet of the Apes
4. Predestination
5. The Treatment (De Behandeling)
6. Fury
7. Interstellar
8. Boyhood
9. The Internet's Own Boy
10. Honeymoon
11. The Imitation Game
12. Life Itself
13. Calvary
14. '71
15. X-Men: Days of The Future Past

Vi vet ju alla att man EGENTLIGEN inte kan jämföra filmer. Det går inte att göra listor. Men kul är det. 
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Jag ligger lite grann efter med årets filmer men har ändå sett så pass många så jag fick ihop en Topp 15 lista..Då är det två fullpoängare och resten är 8/10.

1.   The Raid 2  (Årets bästa i alla kategorier)
2.   Frank
3.   Captain America: The Winter Soldier
4.   The Rover
5.   Edge of Tomorrow
6.   The Salvation
7.   Sabotage
8.   Noah
9.   Stretch
10. Leave The World Behind
11. Winter´s Tale
12. Son of Batman
13. Stage Fright
14. Mr. Peabody & Sherman
15. Non-Stop

Som jag skrev i början så har jag en del titlar kvar så jag kommer med en komplett lista vid årets slut.
216 inlägg
för
216 inlägg
Grand Budapest hotel och Locke är mina favoriter. Interstellar måste jag ju bara se innan jag gör någon riktig lista.
102 inlägg
för
102 inlägg
1. Boyhood
2. Grand Budapest Hotel
3. Interstellar
4. Gone Girl
5. Respiré

Bubblare: Her, Crystal Fairy and the Magical Cactus, The Fault in our Stars.

Det kan ha varit mina alla fyror och femmor från 2014 här på MZ.

Edit: Visst fan var Her från förra året dock? Såg många som hade med den i sin lista så jag blev lite lurad...
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Börjar med topp 5, har mycket kvar att se som inte kommer hinnas med iår, bl.a "Boyhood".

1. Nightcrawler
2. Guardians of the Galaxy
3. Interstellar
4. Gone Girl
5. Begin Again
386 inlägg
för
386 inlägg
Calvary är min favorit hittills
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Topp 20:

1. The Grand Budapest Hotel
2. Nightcrawler
3. Enemy
4. The Raid 2
5. The Skeleton Twins
6. Under the Skin
7. Calvary
8. Dawn of the Planet of the Apes
9. Birdman
10. Tim's Vermeer
11. Mistaken for Strangers
12. Locke
13. Wild
14. Gone Girl
15. Foxcatcher
16. Godzilla
17. Cold in Joly
18. Starred Up
19. Snowpiercer
20. Chef

Hela listan: http://letterboxd.com/viktorjerner/list/the-best-films-of-2014/

2014-filmer jag ännu inte har sett som jag har höga förväntningar på: Inherent Vice, The Guest, A Most Violent Year, Rosewater, The Drop, Unbroken, Listen Up Philip, Big Eyes, American Sniper, Selma, The Keeping Room, Time Out of Mind, Lost River och Men, Women & Children.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
De absolut bästa filmerna under 2014 tycker jag är bland annat,

1. Grand Budapest Hotel
2. Her
3. Interstellar
4. The Wolf of Wall Street
5. Gone Girl
6. Fury
7. The Fault in Our Stars
3296 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3296 inlägg
1. Frank
2. The Treatment
3. Under the skin
4. Still Life
5. Men, women, Children
6. Birdman
7. En duva satt på en gren och funderade på tillvaron
8. Turist
9. Child of god
10. Life itself
(11. Boyhood)
1565 inlägg
för
1565 inlägg
Ja hur kunde jag glömma den fantastiska "En Duva Satt På En Gren Och Funderade På Tillvaron". Den ska så klart puttas in bland fyrorna och bästa svenska filmen hittills för 2014! Tack för påminnelsen AntonKane! ;)
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Hehe, you welcome. Dock en aning besviken på den, hade hoppats och förväntat mig att det skulle vara årets bästa film, som jag tycker både "Sånger från andra våningen" och "Du levande" var.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden