Sök
Erik Svedberg-Zelman känd från bland annat ”Helikopterrånet” är utnämnd till årets Rising Star. När vi träffar honom i Cannes strålar han av glädje: ”Det känns hur fett som helst att vara här, jag är skitglad!” utbrister han.
Roger Moores sista äventyr som agent 007 kantades av dålig stämning under inspelningen och kritik på allt från ålderskillnaden till rörig handling. I helgen fyller den 40 år.
När serieskaparna Craig Mazin och Neil Druckman adapterar ”The Last of Us Part 2”, väljer man att ändra en detalj som fundamentalt förändrar handlingen – och gör serien mer intressant.
Filmserien Mission: Impossible har genom åren bjudit på spektakulära stunts, hårresande spänning – och en rad färgstarka rollfigurer.
Regissören sätter stopp för spekulationerna om YouTube-fenomenet som film efter veckor av förvirring.
Vad har du på din watchlist, Helena af Sandeberg? MovieZine pratar high school–filmer, David Lynch och meningen med livet med den tv–aktuella stjärnan.
En kvinna skadades av ett takras mitt under visningen av skräckfilmen ”Final Destination: Bloodlines” i Argentina.
George Clooney och Julia Roberts återförenas i Jodie Fosters gisslandrama ”Money Monster” från 2016.
”Elysium” var väl något av en vattendelare när den kom – men här på MovieZine tyckte vi om den!
Vackra sagan ”Sju minuter efter midnatt” kan vara en av de bästa filmer som någonsin gjorts.
Citera mig inte, men jag tror det här kan bli nästa stora snackis på Netflix.
Mucka aldrig gräl med en gravid kvinna!
Jafar Panahi och Joachim Trier åker hem med priser, men inga svenskar bland vinnarna.
MovieZine snackar med Eiza González och Domhnall Gleeson om den nya äventyrsfilmen ”Fountain of Youth” och får tips på fler grymma filmer i genren.
Den svenska filmdistributören Studio S är i knipa, och du kan hjälpa till att rädda dem från undergång.
Han är 60, fortfarande lekfull, fortfarande galen nog att göra sina egna stunts, fortfarande lika mycket myt som människa. Och han kommer överleva oss alla.
En imponerande kombination av skräck och västern med stjärnspäckad rollista – och en våldsam mordscen omöjlig att glömma. Nu kan du streama den på Prime Video.