Visa första inlägg
318 inlägg
för
318 inlägg
Den senaste veckan har ja lyssnat rätt intensivt på D'angelos "Black Messiah". En av de bättre nyare R&B och soul albumen jag hört på ett bra tag. Till en början låter det lite rörigt men efter några lyssningar så lyckas jag "tyda" musiken bättre och jag kan uppfatta alla detaljer. Att det nästan bara är riktiga instrument genom hela skivan, i en genre som annars numera domineras av datoriserat ljud, är ett stort plus. Texterna på vissa låtar är också riktigt bra. I "Ain't it easy" så är det drogen eller beroendet som är den som sjunger. Fantastiskt bra berättargrepp. Allt som allt en mycket varm rekommendation! 
22 inlägg
för
22 inlägg
3 av mina absoluta favoritalbum ur mina främsta genrer: 

1. Beaucoup Fish - Underworld (1999) 

Duon "Underworld" fick mig att upptäcka Techno och ja hur ska man säga, detta album träffar mig på spirituell nivå 

2. The Holy Bible - Manic Street Preachers (1994)

Rockmusikens absoluta mästerverk. Ofattbart bra och mångbottnat, av alla konstverk någonsin håller detta album rekord i gåshud för min del. Skulle kunna dra en slumpmässig låt härifrån och kalla den min favoritlåt. 

3. Whiskey - Jay-Jay Johanson (1996) 

Fantastiskt uppbyggt album av en av mina favoritartister Jay-Jay Johanson, simpla sångtexter som träffar helt perfekt med sin orkestrala och melankoliska stämning. Håller Johansons Trip Hop högre än både Portishead och Massive Attack. 

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden