Visa första inlägg
726 inlägg
för i svar på JonFs inlägg
726 inlägg
Jo du har visserligen rätt i det, men senast förra året vann ett lag utan bänk ;)

Men det ska nog mycket till för att det ska ske två gånger på raken. Leicester slapp dessutom skador på nyckelspelare på hela säsongen. Tottenham har redan haft Kane, Alderweireld, Dembele och nu Alli borta. Poch ångrar nog att han sålde Chadli, Mason och Bentaleb inför säsongen. Dom gav ändå en bra bredd. Nu finns det bara juniorer att tillgå, och tyvärr så är inte alla lika bra som Alli...
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Otroligt onödigt att orsaka en straff i sådan situation...oproffessionellt som bara den.
726 inlägg
för i svar på Joes inlägg
726 inlägg
Ja fruktansvärt onödigt.. Känns extra onödigt när vi skänkte bort segern mot england också, med Wahlstedts klena och nonchalanta straff. Det blir svårt att nå semin nu...
1168 inlägg
för
1168 inlägg
All press på Italien.

Sverige har inget att förlora.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Fotbolls-VM är större än livet.

2549 inlägg
för
2549 inlägg
Grupp A och H, vilka skitgrupper.
318 inlägg
för
318 inlägg
Håller helt med! 
Det blev ändå en helt okej grupp som vi hamnade i. Hade helst sett att vi kom in i grupp A som rent på pappret ser ut som den svagaste gruppen. Har dålig koll på Sydkorea men Mexiko är rätt bra, så de kommer inte alls bli lätt. Tyskland är ju Tyskland så dom kommer ju bli ofantligt svåra att slå. Håller dom tillsammans med Brasilien som favoriter. Men med lite tur så är det inte helt omöjligt att ta sig vidare. De kommer hur som helst bli en magisk turnering som vanligt och är taggad som fan! 
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Grupp E kommer att bli en jämn och tuff kamp om andra platsen.
318 inlägg
för
318 inlägg
Absolut! Grupp A och C kommer bli ruskigt tighta dom också. Grupp A är ju en väldigt vek grupp men de kommer nog att bli den mest spännande. Är så svårt att veta hur bra Ryssland är just nu. Tror inte att dom är självklara att gå vidare utan de kommer bli tufft för dom. 
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Spanien, Italien och England blev utslagna i gruppspelet det senaste VM. Ska bli intressant vilka stora fotbollsnationer ryker tidigt i Ryssland nästa år.
318 inlägg
för
318 inlägg
Frankrike, England och Portugal ligger risigt till att åka ut tidigt tror jag. Sen hade ju inte Spanien det bästa kvalet så dom kanske, men man kan aldrig räkna bort dom. 
Sen är jag tveksam till att kalla England en stor fotbollsnation i nationella sammanhang då dom inte presterat något anmärkningsvärt på många år.  

Vilka lag tror ni har kapacitet att skrälla då?
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Här finns krönikor om Fotbolls-VM och EM att kolla på som uppladdning till VM i sommar.

https://vimeo.com/klisterklockan
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Frankrike vann VM 1998. Åkte ut i gruppen VM 2002.

Brasilien vann VM 2002. Åkte ut i kvartsfinalen VM 2006.

Italien vann VM 2006. Åkte ut i gruppen VM 2010.

Spanien vann VM 2010. Åkte ut i gruppen VM 2014.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Bara lägger ut den här.
https://www.youtube.com/watch?v=RJqimlFcJsM
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Jag anser fotboll vara infantilt och tycker att folk borde lägga tiden på något mer intelligent och konstruktivt. Nån måste säga det.
3462 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
3462 inlägg
Jag sa det minst 10 år sen :) Går säkert att söka fram i forumet, om man vill det.
3306 inlägg
för i svar på Matss inlägg
3306 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=BWCqu9mRVsY
318 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
318 inlägg
Det måste väl gälla all sport i så fall? Objektivt kan jag hålla med dig lite, men för mig är fotbollen så mycket mer än bara 22 män som jagar en boll. Det är kärleken och förståelsen för en sport, det är känslan att vara del av ett större kollektiv.  Att förklara och få någon att förstå detta för någon som inte är intresserad eller känslomässigt engagerad är omöjligt (jag har försökt). Kalla det infantilt, men för mig är det verkligen en av mina största passioner och något som ligger mig fruktansvärt nära om hjärtat.  Finns inget annat utom verkligheten som kontinuerligt påverkar mig så mycket som när "mina" lag spelar. Jag har under VM jublat, svurit, skrikit och deppat. Ja, de kanske är infantilt men så länge som ja känner som jag gör just nu för denna sport så struntar ja fullständigt i det. 
3306 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
(inlägget har redigerats)
3306 inlägg
Ja, all sport. Jag vill absolut inte klanka ner på ditt intresse, skrev det främst i en irritation över den oerhörda kollektiva hysteri som ingen konstform någonsin kommer i närheten av. Det finns så mycket mer givande saker att tala om och engagera sig i än fotboll, som är bättre för en kultur att ägna sig åt. Fotboll är mätbart och trist och skapar därför väldigt onödiga konflikter.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden