Visa första inlägg
2918 inlägg
för i svar på Matss inlägg
2918 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=BWCqu9mRVsY
284 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
284 inlägg
Det måste väl gälla all sport i så fall? Objektivt kan jag hålla med dig lite, men för mig är fotbollen så mycket mer än bara 22 män som jagar en boll. Det är kärleken och förståelsen för en sport, det är känslan att vara del av ett större kollektiv.  Att förklara och få någon att förstå detta för någon som inte är intresserad eller känslomässigt engagerad är omöjligt (jag har försökt). Kalla det infantilt, men för mig är det verkligen en av mina största passioner och något som ligger mig fruktansvärt nära om hjärtat.  Finns inget annat utom verkligheten som kontinuerligt påverkar mig så mycket som när "mina" lag spelar. Jag har under VM jublat, svurit, skrikit och deppat. Ja, de kanske är infantilt men så länge som ja känner som jag gör just nu för denna sport så struntar ja fullständigt i det. 
2918 inlägg
för i svar på Jackes inlägg
(inlägget har redigerats)
2918 inlägg
Ja, all sport. Jag vill absolut inte klanka ner på ditt intresse, skrev det främst i en irritation över den oerhörda kollektiva hysteri som ingen konstform någonsin kommer i närheten av. Det finns så mycket mer givande saker att tala om och engagera sig i än fotboll, som är bättre för en kultur att ägna sig åt. Fotboll är mätbart och trist och skapar därför väldigt onödiga konflikter.
699 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
699 inlägg
Till skillnad från alla bråk om en specifik film är bra eller dålig?=)
2918 inlägg
för i svar på Bmans inlägg
2918 inlägg
Ja, det är ett exempel på en bättre konflikt än vilket lag som är bäst (i en mätbar syssla). Som att bråka om vem som är längst eller väger mest.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden