Visa första inlägg
11107 inlägg
för
11107 inlägg
1168 inlägg
för
1168 inlägg
139 inlägg
för
139 inlägg
Längtar efter kvällens match, hoppas på en skräll! ;)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Vem ska se fotbollen ikväll?
2549 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2549 inlägg
Jag ska! Hoppas på Island, tror på Frankrike.
94 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
94 inlägg
Självklart blir det Frankrike - Island ikväll. Heja Island! 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag tror också på Frankrike
726 inlägg
för
726 inlägg
Skönt att bli av med Islands kasta och sparkalång-fotboll. Har varit en bedrövlig EM-turnering hittills med riktigt dåligt spel och det laget som hyllats mest är det laget som spelat mest destruktivt.
Att uttöka EM till 24 lag har ju med facit i hand inte varit en bra idé. Just den grejen har ju också fått lag att spela mer defensivt då det har räckt med 3 poäng att gå vidare. Det är viktigare att inte förlora än att vinna. Se bara på Portugal som är i semifinal utan att ha vunnit en enda match under full tid.
Jag hoppas verkligen OS-turneringen blir bättre!
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Ska bli gött med nya matcher ikväll! Ser fram emot det, då det känts lite tomt utan någon fotboll på några dagar! Gräsänkling dessutom, så nu ska jag njuta av att få sitta en hel match i streck utan några avbrott.
2549 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
2549 inlägg
Är det bara jag eller känns Tyskland och Frankrike på en helt annan nivå än Portugal och Wales? Portugal måste vara det sämsta laget kvar. Portugal är vad Brasilien var i Vm 2014. 
812 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
812 inlägg
Det är inte bara du. Kan bli spännande semifinaler, men vilka lag som än står i final så tror jag det blir en ganska lätt match för antingen Frankrike eler Tyskland
870 inlägg
för
870 inlägg
Håller med, tycker att Frankrike-Tyskland hade varit en mer logisk finalmatch. Men men, nu är det som det är och det är bara att gilla läget antar jag. Får hoppas på tre underhållande matcher i alla fall!
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Frankrike har minst sagt flyt. Det får liksom en straff slutet på första halvlek...trots tyskarna har dominerat spelmässigt och bollinnehavet.

Det hade varit annorlunda om det var oavgjort i första halvlek...
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Lite irriterande att Tyskland inte vann detta...
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Tänk om Portugal defensivar sig till en vinst. Jag tror Frankrike vinner lätt men jag är oroväckande orolig för att det kommer bli en urtrist final.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Riktigt tråkiga lag i final. Hejar inte på något, ska man ens se den? Trist med Portugal som varit halvkassa och trist med förhandsfavoriterna/ värdlaget i final. 

Känns som den där otroligt billiga straffen avgjorde matchen, Tyskland hade det ju. 
1678 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1678 inlägg
Fast du kan på riktigt inte kalla Frankrike för tråkiga? De har några av turneringens färgstarkaste spelare i Griezmann och Payet som gjort några av turneringens snyggaste mål. Igår spelade de en glad kontringsfotboll och stundtals dribblade de sig igenom ett av EMs bästa försvarslinjer med kortpassningsspel. Jag tycker de höjde sig enormt igår. Det känns främmande att ett lag som Turkiet som man inte ens minns varit med i denna turnering ligger endast ett steg under Frankrike på världsrankingen.
188 inlägg
för
188 inlägg
Finns det något lag i den här turneringen som man inte kan klassificeras som tråkiga? Visst, Frankrike låter Tyskland dominera bollinnehavet men samtidigt får dom då möjligheten att nyttja sin största styrka i det snabba omställningsspelet. I mitt tycke handlar fotboll om att vinna matcher och att därför anpassa spelet efter materialet. Att likt Sverige spela en fotboll man inte behärskar funkar inte. 

Är det förresten bara jag som tycker att straffen är fullkomligt glasklar? Bastian har ju handen i huvudhöjd på motståndaren och styr undan en nick som annars gått mot mål. Till och med i Premier League där de nästan aldrig blåser straff för hands hade den varit solklar.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
misstänkte det skulle bli tufft, tyskland hade lite väl många nyckelspelare borta pga skador etc och muller har vart kass hela turneringen så att sätta han på topp och tro han ska stå för målen... njae.
så vad blev facit för insläppta mål för tyskland? 2 på straff och 1 spelmål under ordinarie matchtid, 
2549 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
2549 inlägg
Jag menar inte att de spelar tråkig fotboll. Snarare att media höjer dem till skyarna och snackar om att dem ska göra det dem gjorde 1984 osv. Tycker det är så irriterande, så var det för Brasilien i VM 14. Hoppas på ett sorgligt och orättvist slut i fransk anda med vinst för Portugal. Haha! 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden