Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Har bara sätt halva början, inga kända skådisar (som jag kände igen i den) Gick på tv i juldagarna på dan (tv4 om jag inte minns fel) Amrekansk familj film med en liten flicka i huvudrollen som bor på ett lyxigt hotell under julen och läger sig i alls liv.. Bor med sin nanny för föräldrarna är ute och reser. Hon håller sig sysselsatt med att hjälpa personalen med dukningn säga hur grannen ska stå och bråka med grann tanten som inte gillar hennes sköldpadda.. vad heter filmen?

Tack på förhand..

ps. vilken är bästa affären för att få tag på svåråtkomliga filmer? ds

MVH// Maja
507 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
507 inlägg
Filmen du söker är Eloise at Christmastime

http://www.imdb.com/title/tt0353393/

Tror jag iaf...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="carebear":mhfra4z0]
ps. vilken är bästa affären för att få tag på svåråtkomliga filmer? ds[/quote:mhfra4z0]

jag tycker badlands.se har rätt många filmer man inte hittar på andra ställen..
1680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1680 inlägg
Eftersom det finns tusen såna här trådar på forumet tänkte jag inte skapa en ny. Men det finns en scen i en film eller serie som jag länge funderat på. Det känns som Seinfeld, men det lär det inte vara.

Det är en scen när några står och pratar i kön till en bankomat. Bredvid bankomaten finns en annan kö, där det står rånare. När huvudpersonerna kommer fram till bankomaten presenterar rånaren sig med en replik som "Hi, I'm your robber, can I please have your money?" eller något liknande varpå personerna sonika ger pengarna till rånaren, rånaren går iväg för att lämna plats åt nästa rånare, och huvudpersonerna går också iväg och fortsätter prata som inget har hänt.
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Låter kul! Är, som du misstänkte, inte Seinfeld dock. Till mer hjälp än så kan jag inte vara.
1159 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
1159 inlägg
Det här är det jag hittills hittat som låg närmast din beskrivning. Tvivlar dock på att det är den

https://www.youtube.com/watch?v=MG9Ql1Wyxbg
1680 inlägg
för
1680 inlägg
Nej, det var utomhus, vid en bankomat (ATM). Har sökt på precis allt utan att hitta något, så hoppades någon skulle känna igen det.
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Jag kommer närmare din beskrivning i alla fall. :)

https://www.youtube.com/watch?v=er9x_JUPMws

Har du någon uppfattning om vilket årtionde scenen visades först?
1680 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
1680 inlägg
Ha ha, inte den heller. Som sagt, det var en kö av rånare. Känns som 90-tal, men kan lika gärna vara 00-talet.
616 inlägg
för
616 inlägg
*r det L.A. Story du menar med Steve Martin^???
Måste väl vara detta klipp?
https://www.youtube.com/watch?v=eVMTfGQe51g
1680 inlägg
för i svar på Walthers inlägg
1680 inlägg
Ha ha... tack! Det var ju helt rätt. Typisk Steve Martin humor. Genialisk i sin enkelhet.

L.A. Story är ju en sån film jag ofta funderar på att se om, men aldrig faktiskt gör det. Jag var inte så förtjust i den när jag var ung, men tänker att den lär vara roligare nu när man är äldre och kan identifiera sig med huvudpersonerna mer.
1680 inlägg
för
1680 inlägg
Blev till att beställa LA story från Ginza, och tog även ett paket med 8 Steve Martin-filmer från Amazon. Dags att börja samla på sig såna här gamla godbitar innan de försvinner för alltid.
101 inlägg
för
101 inlägg
Söker efter en film åt en tjej jag försöker imponera så hjälp mig gärna! 

Hon ska ha sett den mellan 99 - 03, if that helps.

Det ska handla om en flicka som blir kidnappad och tagen till en annan värld. Hon minns inte om det var så att världen var uppochned eller inte. Hon menar också på att var robotar eller agenter som jagade flickan.

Jag frågade om den var animerad eller en vanlig spelfim men har ej fått något svar. Jag tänkte på Laputa - det levande slottet, eller Labyrint med Bowie, de stämmer väl hyfsat in på synopsis:n.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden