Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag såg en trailer på hans nya film. Den verkar jättebra. Riktigt cool och oförutsägbar, precis som en riktig Shyamalan-film
172 inlägg
för
172 inlägg
Jag gillar Night´s filmer och jag håller med Robin att det var fel att lansera The Village som en skräckis när den egentligen ligger mer åt drama eller thriller hållet.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Shyamalan är en stor filmskapare både som författare och regissör. Sjätte sinnet, Signs och The Village är oerhört skickligt skrivna och välgjorda filmer. Unbreakble är också ganska bra men slarvas bort i slutet.

Man brukar ofta framhålla hans "plot twists" som det enda förtjänstfulla med hans filmer, men det är orättvist. Han är en mästare på att skapa intrikata rollfigurer, förtätade stämningar och undermeningar i sina filmer. Den yttre handlingen är förvisso fängslande men ingalunda allt avgörande.

The Village kan jag se hur många gånger som helst. Att man kunde förutse slutet förtar inte allt det skickliga som händer dessförinnan.

Som alla har sagt, så är The Village inte en skräckfilm. Shyamalan skulle dock kunna göra en rejält skrämmande skräckfilm utan en droppe blod om han bara ville.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag tycker att han är en klockren och suverän regissör och sagoberättare! kan som sagt aldrig få nog av att titta på the village ^^
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Ja, absolut... håller med. Shymalan är en sjuhelsikes regissör! Som han gör film borde alla ta efter...

Klassiskt sagoberättarstil med effektfulla vinklar allternativt effekter... funkar hur bra som helst utan blod och knivar...

Skulle jag någon gång i framtiden att få chansen att göra en thriller skulle jag defentivt använda honom som inspirationskälla, helt klart...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
härligt härligt ^^
det är därför jag ser fram emot Lady in the water så mycket
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Lätt att man gör det. Kolla bara på postern, den ser hur läcker ut som helst!

Och med Bryce Dallas Howard kan det inte bli fel!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
nej jag menar ju det ^^
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag tycker att det är ganska kul att denna mannen som har gjort skräckfilm efter skräckfilm har dessutom gjort manuset till Stuart Little
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
haha har han det?
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Japp, http://www.imdb.com/title/tt0164912/
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg




M. Night Shyamalan är en mycket intressant regissör. Efter fantastiska filmer som Unbreakable och The Sixth Sense klev han vidare och gjorde de lite sämre, men ändå mycket sevärda filmerna Signs och The Village. Det ser nu tyvärr ut som att Shyamalan har placerat sig i en katastrofsituation. Hans hotness som regissör minskade drastiskt när han gjorde bottennappet The Happening och nu har han nog satt sig i en ÄNNU svårare situation.
Shyamalans film The Last Airbender har fått OTROLIGT dålig kritik, så dålig att det nästan är sorgligt. Filmen har för tillfället en rating av 6 % (!!!!) på RottenTomatoes och har fullständigt krossats av många kritiker, bland annat Matt Goldberg på Collider och kritikerguden Roger Ebert.
Vad är det som har hänt med Shyamalan, har han fått en stroke som han vägrar berätta om?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden