Visa första inlägg
3306 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3306 inlägg
Det var så sant, tack. Får se vad jag ska ägna det åt.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
betsafe har en del lite roligare bets man kan lägga!

kommer någon vägra ta emot sitt pris? 16.00
kommer någon av vinnarna i dom 6 huvudkategorierna tappa statyeten på scen? 16.00
kommer fel vinnare ropas ut? 7.50

och vem kommer visas sist i in memoriam 

[table][tr][td]Burt Reynolds[/td]
[td]4.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Andrew G. Vajna[/td]
[td]4.50[/td]
[/tr]

[tr][td]Aretha Franklin[/td]
[td]5.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Milos Forman[/td]
[td]7.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Bernardo Bertolucci[/td]
[td]8.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Penny Marshall[/td]
[td]11.00[/td]
[/tr]

[tr][td]James Ingram[/td]
[td]16.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Albert Finney[/td]
[td]16.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Tim Bergling (Avicii)[/td]
[td]26.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Steven Bochco[/td]
[td]51.00[/td]
[/tr]

[tr][td]David Ogden Stiers[/td]
[td]51.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Verne Troyer[/td]
[td]51.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Morgana King[/td]
[td]51.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Vittorio Taviani[/td]
[td]66.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Margot Kidder[/td]
[td]66.00[/td]
[/tr]

[tr][td]John Mahoney[/td]
[td]66.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Charles Aznavour[/td]
[td]66.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Montserrat Caballe[/td]
[td]66.00[/td]
[/tr]

[tr][td]Scott Wilson[/td]
[td]66.00[/td]
[/tr]

[tr][td][/td]
[/tr]
[/table]
11107 inlägg
för
11107 inlägg
milos forman måste dom väl avsluta med? 7x pengarna
3306 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
3306 inlägg
Vad tusan har jag redan skrivit tre tusen inlägg, för mig stod det 2998. Jävlar!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu har jag bestämt mig för vilka kategorier jag ska betta:

bästa manliga biroll.
bästa regi.
bästa visuella effekter.
bästa filmmusik.
bästa ljudredigering.
bästa kortfilm.
bästa kortfilmsdokumentär.
samt vem som kommer nämnas sist i in memoriam!

11107 inlägg
för
11107 inlägg
william goldman lär ju vara med på in memoriam, men han finns inte som alternativ när jag ska betta!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu har jag bettat en femhundring totalt! 

ungefär så här: går ett av mina bets in vinner jag tillbaka pengarna. går två in går jag med vinst.

bästa manliga biroll bettar jag på att richard e grant vinner till 9x pengarna.
bästa regi ser jag en liten, liten chans att spike lee skräller och då till 11x pengarna.
bästa visuella effekter tippar jag first man, före favoriten avengers jag tror helt enkelt att gubbarna i hollywood har lättare att förstå effekterna i first man medans dom tycker att effekterna är det gamla vanliga i en superhjältefilm. 4,5x pengarna.
bästa filmmusik kör jag jazzen i blackkklansman för 13x pengarna kan skrälla.
kortfilmsdokumentär kör jag end game om livets slutskede, inte ett öga torrt i hollywoodjuryn. 6x pengarna.
in memoriam kör jag milos forman för 7x pengarna. hollywood måste väl ändå avsluta med denna dubbelt oscarsbelönade filmskapare? (gökboet, amadeus)

jag kör med betsafe. unibet finns också men gav något sämre odds. det ÄR roligare att kolla på oscarsgalan om man har satsat en slant!

11107 inlägg
för
11107 inlägg
vann precis 876kr på att jag tippade resultatet av 5 av kvällens ufc-matcher (100kr insats) så nu kan jag plöja in ytterligare pengar i oscarsbettingen.
skulle t ex oscarsjuryn välja att avsluta in memoriam med margot kidder skulle 876kr ge 57816kr ;)
896 inlägg
för
896 inlägg
Är inte oscar bara politik och bolag idag...och sedan länge tillbaka. 
Hade sin pik när Marlon Brando lät Indiankvinnan gå upp och ta emot priset. 
896 inlägg
för
896 inlägg
Likt Ricky. G första på Golden globe var piken där...Allt har bara blivit mer köpt och dalat neråt efteråt
11107 inlägg
för
11107 inlägg
fan vad svårt att tippa vem som kommer avsluta in memoriam. det måste ju bli milos forman! det är ju inte bara att han vunnit dubbla regi-oscar det är ju bra filmer.
kan iofs bli bernardo bertolucci men båda hans oscar är för samma film som ingen jävel bryr sig om nu - sista kejsaren. men han har ett par äss i rockärmen han har gjort fascisten som har 100 i metascore (!) och blev nominerad för en tango i paris med marlon brando.
det måste ju stå mellan dom två! eller ska dom avsluta lite glättigt med en scen från burt reynolds när han sladdar med bilen eller nåt sånt? 
jag ska fan helgardera och satsa på alla tre!
100kr på milos ger 700kr
100kr på bernardo ger 800kr
100kr på burt ger 400kr.
jag kan inte förlora!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
Ni borde vara vakna nu så ni ställer in klockan till oscarn!!!

Jag har börjat fundera på om inte spike lee kan ta hem 3 oscar - regi, bästa film och manus. jag har satsat en slant på regi och bästa film. sen får roma tröst-pris i form av bästa utländska.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
aftonbladet:

21.30: Oscarssändningen drar igång
✓ 22.30: Live från röda mattan
✓ 02.00: Oscarsgalan startar
3306 inlägg
för
3306 inlägg
En ändå dräglig gala där frånvaron av programledare verkligen var ett lyft, dels slapp man tråkigt politiskt korrekta skämt och så flöt det på mycket bättre. Att "Green book" (en film som går ut på att två ointressanta karaktärer talar om hur olika de är varandra) vann framför "Roma" (en film som odlar en helt egen estetik) är dock patetiskt.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
tyckte det var en ganska bedrövlig gala. väldigt lite stjärnglans. röda mattan var kass.

hur gick det för mina bets då? strax under tusenlappen i vinst. prickade visuella effekter på first man och jag tog slutligen, iaf, in memoriam! med mina 25kr på finney.
det var galans höjdpunkt, att se hur dom i rask takt betade av milos forman, bertolucci, burt reynolds m.fl och man tänker "va fan har jag ens några kvar nu som jag satsat på, vem kommer dom avsluta med?" men så dyker albert finney ut på slutet! 
3306 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3306 inlägg
Jo, röda mattan var ovanligt tråkig.
11107 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
11107 inlägg
varför var du inte i chatten!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu har jag sett halva trailern till green book.

så vi tycks å ena sidan ha lite ombytta roller här, kultiverad kille möter street smart kille, antar att båda lär sig saker av varandra, sen blir det en ömsesidig respekt och vänskap allt med en bakgrund av rasistiska södern. nåt sånt? verkar väl lite väl simpelt och tillrättalagt eller?
3306 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3306 inlägg
Såg den inte i min ensamhet i år, så blev att jag kunde kommentera och tala om jippot i köttvärlden så att säga. Hade dock varit trevligt att vara i chatten.

Angående "Green book" är den precis så tillrättalagd som den verkar, värdelös film, men inte av dom skäl som Spike Lee pekar på, hans film var för övrigt ännu värre.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden