Visa första inlägg
139 inlägg
för
139 inlägg
Ja studiosnacket var verkligen hemskt, var som att titta på några flamsiga halvfulla tonåringar i sina föräldrars källare ungefär. Trodde det skulle bli bättre i mellansnacket under galan, men då dem hade sett cirka 2(?) av alla nominerade filmer hade dem ju inte direkt något att säga... Det jag hörde mellan gångerna jag stängde av ljudet var nog "det var en fin film" och "det var ett fint tal"..samt massa klagomål på skitsaker som inte hade med film att göra.

Utöver det tyckte jag nog att själva galan var den tråkigaste på länge.
2549 inlägg
för i svar på Lazykixxs inlägg
2549 inlägg
"Utöver det tyckte jag nog att själva galan var den tråkigaste på länge."

Känns som alla säger det varje år. ;)
139 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
139 inlägg
Haha sant, det är väl tröttheten som alltid gör folk negativ! ;)
386 inlägg
för
386 inlägg
Ganska trist gala, men det var kul att Simmons tog hem en oscar och Birdman gillade jag så inga protester där. NPH var tråkig värd men han irriterade mig inte lika mycket som Ellen i alla fall. MZ chatten var rolig dock.
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Studiosnacket sög så in i ballen! Det var så jag längtade tillbaka till F & F och då är det illa! Vad är det för människor de väljer? Kunde de inte haft Orvar eller någon annan filmkunnig och intresserad människa! Dessa kvinnor var ju både ointresserade och ointressanta att kolla på! Neil Patrick Harris var den sämsta hosten jag sett. Trist, träig och fullkomligt tråkig som värd. Whoopi, Crystal, De Generes, McFarlane, Jackman... ja alla de tidigare värdar slår NPH alla dagar i veckan. 

Är dock rätt nöjd med galans pristagare. Håller för en gångs skull med akademin i att både Whiplash och Birdman är bättre filmer än Boyhood och ja generellt så satt jag med ett smilband på läpparna när folk gick upp för att ta emot Oscarsstatyetten. Jag tar också med mig många av talen som handlade om medmänsklighet och lyfte fram än det ena, än det andra. I ett konservativt land som USA är det skönt att höra sådant man annars är van vid att höra i PK Sverige. Tack SVT Play (Flow) för att man sände galan och gör det gärna igen nästa år men se till och ha filmintresserade människor i studion istället för Vecko Revyn folk!     
84 inlägg
för
84 inlägg
Som flera tidigare påpekat var studiosnacket en katastrof och ett välgjort öppningsnummer till trots lämnade NPH ett blekt intryck som värd. Ellen var betydligt roligare förra året. 

Ang pristagarna är jag nöjd måste jag säga! Kul att min favorit Birdman tog Oscar för film och regi istället för Boyhood (som inte är mer än en 3/5 i min bok) samt att JK Simmons fick sig en. Hade tippat på Keaton för bästa manliga huvudroll men roligt att Redmayne vann den. Ska bli kul att se vad denna talangfulle och karismatiske man gör i fortsättningen. 
983 inlägg
för
983 inlägg
Håller med er andra. Studion hade man klarat sig utan, milt uttryckt. Själva galan var också ett bottennapp rent produktionsmässigt; alldeles för många och tråkiga musiknummer, en oinspirerad Neil Patrick Harris som dessutom tvingades jobba med ett horribelt manus. Otroligt lama "skämt". Det blev ju direkt pinsamt ibland.

Däremot är jag väldigt nöjd med majoriteten av vinnarna. Framför allt kul att Birdman och Inárritu vann (även om jag också hade unnat Boyhood priset). Helt rätt att Whiplash belönades för sin klippning och skoj att Desplat äntligen fick vinna, även om jag personligen värderar både Zimmers och Jóhannssons score högre. Skådiskategorierna var ju givna på förhand förutom manlig huvudroll - där hade jag gärna sett Keaton vinna, men Redmayne var inte så pjåkig han heller.

Tacktalen var inledningsvis ganska trista tycker jag, men mot slutet tog det sig verkligen. Bäst var Graham Moore, Common och John Legend, och Inárritu.

Mina egna tippningar gick ganska bra, 20/24. Bommade visuella effekter (där jag trodde på skräll), animerade, originalmanus (helt välförtjänt att Birdman vann dock!) och score. Prickade dock in de största kategorierna, vilket man får vara nöjd med.

Kul att så pass vågad och originell film som Birdman vinner Oscarn. Förhoppningsvis leder till att produktionsbolagen vågar satsa på fler "edgy" projekt!
2565 inlägg
för
2565 inlägg
Ganska tråkig gala ärligt talat. Ger den 2/5 i betyg. Neil Patrick Harris var okej men ingen att hurra för. Roligast var kanske när han sa åt Eddie Redmayne att väcka Robert Duvall var femte minut.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Själva galan var ganska medioker och Neil Patrick Harris gjorde ingen bra insats som galavärd. Värdar som skrattar år sina egna skämt blir bara pinsamt. Fanns inget under galan som gjorde det storslaget, tråkigt nog. Men priserna var däremot fantastiska, väldigt välförtjänta.

Grymt tacksam för att SVT visade galan, men väljer att inte vara så tacksam för det pinsamma studiosnacket. Vet inte riktigt hur man tänkte där, körde man handuppräckning i fikarummet och de fem första som räckte upp handen fick jobbet? Hade ju varit trevligt med någon som hade haft lite filmkoll.
84 inlägg
för
84 inlägg
Bara jag som förutom själva galan även uppskattar de vackra damerna på Röda mattan? Favoriterna var helt klart Zoe Saldana, Gwyneth Paltrow och Marion Cotillard. Gillar det simpelt och är inte mycket för vågat mode. Är även lite svag för fröken Fifty Shades, faktiskt. 




2565 inlägg
för i svar på Björns inlägg
2565 inlägg
Jo, klänningar och smink är inte mitt område, men snygga damer är såklart intressanta. Zoe Saldana var grymt snygg på galan.
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Riktigt nöjd med årets Oscarsgala, chatten här på mz gjorde den ju desto roligare med. ;) 
3198 inlägg
för
3198 inlägg
SVT ber att all kritik riktas mot dom istället för panelen. Ok... nu vet jag inte hur bekanta ni andra är med sport, men svt är det utan tvekan. när laget spelar skit så är det spelarna som står till svars (och möjligen tränaren), inte ordförande i klubbledningen.
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Själv uppskattade jag Emma Stones klänning! :)

3198 inlägg
för
3198 inlägg
Fått höra väldigt mycket på flera håll om sexistiska attacker på Hanna Persson under natten. Några som såg något? Jag hängde som en galning på twitter och SVTs facebook och egna forum (tittarservice) och såg aldrig något om slyna, hora eller dö som det rapporteras om?

Visst var det mycket stenhård kritik, men fokus verkar ligga på "männen mot kvinnorna" och de som kommit till panelens försvar har sagt att det bara är män som gapar och skriker trots att jag såg väldigt mycket kvinnor som uttryckte sig lika negativt mot panelen som en annan (för övrigt jävligt kul med fler kvinnor att diskutera med under själva galan också!).

Själv kan jag bara säga att jag skiter i kön och annat, de var inte kompetenta för att uttrycka det mer civiliserat än vad jag gjorde i stridens hetta under natten och det är den kritiken jag framfört, inget annat. Jag gav Filip och Fredrik exakt samma behandling (t.o.m. värre skulle jag vilja påstå, men exakta detaljer kommer jag dessvärre inte ihåg, men deras insats var sämre i mitt tycke).
102 inlägg
för
102 inlägg
Åh, ja, Zoe Saldana var sjukt vacker. Annars var min favorit sockersöta Anna Kendrick :).

I övrigt kan jag bara hålla med er andra. Risig gala, risig NPH som gick på halvfart, och GRÄNSLÖST risigt folk i studion. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
84 inlägg
för
84 inlägg
Chloë Moretz, tösen blir mer grann för varje år som går! 
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Kul att Birdman knäppte Boyhood på näsan, det trodde jag inte.
12243 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
12243 inlägg
Ja, så jäkla gött!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden