12243 inlägg
för
12243 inlägg
Detta året blir det ingen Oscar-chatt i vanlig ordning att hänga i på MovieZine, därför tänkte jag att vi kunde använda forumet som en "chatt". Här kan vi diskutera allt från nominerade filmer, mode och kanske bråka om vilken dryck/godis som passar bäst under galan. Det finns alltså inga regler vad som kan diskuteras här bara det berör galan.. Fire Away!!! 
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Är det någon insatt här som vet om Moonlight kan rubba La La Land Oscarn för Bästa film?

2549 inlägg
för
2549 inlägg
Hoppas Hidden Figures vinner, det är ju bara fortsätta i samma anda och låta de dåliga filmerna vinna.
812 inlägg
för i svar på Joes inlägg
812 inlägg
Jag tror det blir svårt för någon av de andra filmerna att slå prismonstret La La Land!
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Inget nörden och jag, ingen Bonk och ingen MZ-chatt... Trist!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Vi får göra det bästa av situationen :) 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Vilken film tror ni kommer vara den stora Oscars vinnaren? Själv tror jag på "La La Land"
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Har en känsla av att "Manchester by the sea" kan ta hem oscar för bästa film.
8 inlägg
för
8 inlägg
La la land vinner förmodligen men mina favoriter är Hacksaw Ridge och Fences
12243 inlägg
för i svar på Poppas inlägg
12243 inlägg
Jag tror också att La La Land tar hem flest vinster men man kan ju alltid hoppas på Hacksaw Ridge! Men jag tyckte nog att La La Land var bättre dock svåra att jämföra. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Är det någon mer än jag som ska kolla Oscarsgalan i natt? 

Jag har laddat förrådet med energidricka och ProPudding så man orkar hela natten :)
812 inlägg
för
812 inlägg
Självklart ska man kolla på galan! Har laddat med kaffe, snacks och nattamat!
Tror att La La Land bli den stora vinnaren. Men jag håller tummarna för att Manchester by the Sea kan överraska och sno Bästa Film, men det blir nog svårt.
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Hoppas på Mel Gibson och hans Hacksaw Ridge. Hoppas också på Hell or High Water! O.J Simpson dokumentären hoppas jag vinner och även om det är roligt om Sverige vinner så hoppas jag mer på danskarnas film som jag tyckte mer än filmen om Ove! Hade varit najs om Kubo och de fyra strängarna hade knipit Oscarn för bästa animerade film men den lär Disney plocka! Tror också att La La Land kniper många priser!

R.I.P. Bill Paxton!! Han dog precis så de lär inte hinna ha med honom i kvällens gala In Memorium! Alltid tråkigt med bortgångna filmarbetare! Må du vila i frid Bill Paxton
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Sorgligt besked.

Vila i frid Bill Paxton!
14 inlägg
för
14 inlägg
Hoppas att vi blir många som ska sitta uppe inatt! :) La La Land vinner i alla tunga kategorier förutom bästa skådespelare där allas vår Danzel Washington får göra plats för den fantastiske Casey Affleck!
812 inlägg
för i svar på Dimmans inlägg
812 inlägg
Hade också gillat om Kubo hade fått vinna Bästa Animerade, då det var en av de bästa animerade filmer jag sett på väldigt länge. Men dessvärre tror jag Disney kniper den, och inte ens med sin bästa nominerade film. Moana var tusen gånger bättre än Zootopia, men tror nog att Zootopia vinner ändå
1130 inlägg
för
1130 inlägg
När börjar försnacket ordentligt så man hinner va med lite innan det är dags och sova?
1559 inlägg
för i svar på Streetnickes inlägg
1559 inlägg
Tror Disney tar det också! Men tror nog Moana kan knipa den från Zootopia... förvisso så har Zootopia i sitt tema fördomar och är samtidigt ett äventyr a la CSI :) ... Men Moana har ju alla Disneys klyschor med mkt låtar (där den lär knipa Bästa Sång) och med Söderhavet, halvgudar och grejer så vetti fan om den inte tar det... svårt... hmm... :D 
1130 inlägg
för
1130 inlägg
Ska ju praktisera så måste sova senast 00 ska upp 5.30
1130 inlägg
för
1130 inlägg
Här?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden