Sök
Efter ett riktigt härligt spelår väntar ett minst lika spännande 2022. Här är 15 spel som MovieZine ser fram emot.
År 2021 börjar lida mot sitt slut. Det har blivit dags att lista de spel som vi tycker har varit bäst i år.
Svenskutvecklade ”It Takes Two” för två spelare av Josef Fares fick mest röster i MovieZines omröstning om årets bästa spel.
Kämpa mot en diktatur i det prisbelönta spelet ”Far Cry 6”, som nu är på rea hos CDON.
Det populära onlinerollspelet ”Final Fantasy XIV” är så pass framgångsrikt och populärt att utvecklarna valt att tillfälligt sluta sälja det.
Sam Fisher återvänder i en modern remake av det klassiska Xbox-spelet från 2002.
Äntligen har vi fått ett releasedatum för ”Dawn of Ragnarök”, expansionen för ”Assassin’s Creed Valhalla”. Och inte bara det: redan idag 14 december släpps gratis innehåll!
Teknikdemot ”The Matrix Awakens” imponerar med läcker grafik och blinkningar till den kommande filmen ”The Matrix Resurrections”.
En något risigare huvudperson än tidigare visar upp sig i en otäck trailer för skräckspelet ”Alan Wake II”.
Anställda hos Activison Blizzard har länge varit missnöjda med sin arbetsmiljö, nu startar de en fond för att finansiera en framtida facklig organisation.
Den franska studion Quantic Dream bjuder på ett berättelsedrivet Star Wars-spel som utspelar sig under High Republic-eran.
Den första trailern för ”Halo”-serien visar upp Master Chief, rymden och imponerande specialeffekter.
Spelet ”It Takes Two” av Josef Fares tog hem priset för årets spel på spelvärldens motsvarighet till Oscarsgalan inatt.
Idag släpps ”Halo Infinite” till PC och Xbox, så vi har samlat ihop några tips för den som ska spela.
Företaget bakom spel som ”Grand Theft Auto” och ”Bioshock” menar att namnet på det svenska spelet ”It Takes Two” är varumärkesintrång.
”Halo Infinite” öppnar upp världen likt aldrig tidigare i seriens historia, vilket både gör upplevelsen bättre och sämre. 343 Industries är dock fortfarande mästare på att koka ihop spännande strider.
MovieZine:s spelredaktör Anders Eklöf fick ett samtal med Tommy Tordsson Björk på MachineGames, om hur det är att skriva manus till ”Wolfenstein”-spelen och vart han får inspiration ifrån.