Film

Skribent

MovieZine

24 december 2015 | 15:00

Är alla moderna trailers gjutna i samma slitna form?

Olycksbådande voiceover, action-montage och bas, mönstret är tydligt.
Variation är förhoppningsvis något som vi alla söker i filmens värld, men vänder man blicken mot "blockbusters" och marknadsföringen bakom dem så finns det inte särskilt mycket av just den varan. I alla fall inte om man ska lita på Screen Rant, som i klippet nedan argumenterar för att i princip alla trailers till filmer med hög budget är samma skrot och korn på flera sätt. Det är förståeligt att beprövade kort används när det finns så mycket pengar i potten, men är det inte väldigt tråkigt på samma gång? Omtyckta trailers inför exempelvis "Inception", "Mad Max: Fury Road" och "Man of Steel" tycks alla vara "bovar" i detta drama. Kanske är "Star Wars: The Force Awakens" det enda hoppet?


Håller du med om argumenten eller känns det långsökt eller oväsentligt? 
| 24 december 2015 15:00 |