CD Projekt Red har i samband med eventet State of Unreal visat upp grafiken i deras kommande rollspel “The Witcher 4”. I en längre teknikdemonstration visar spelutvecklaren upp vad de lyckats krama fram ut grafikmotorn Unreal Engine 5 och dess nya Nanite-tenik. Resultatet är minst sagt, jättesnyggt.
CD Projekt Red demonstrerar bland annat ny teknik för realistisk rörelsematchning mellan olika karaktärer, realistiska muskler, mycket mer detaljerad natur och ett nytt animationsramverk som ska tillåta över 300 icke-spelbara karaktärer på bildskärmen utan att uppdateringen dyker under 60 rutor per sekund.
Vad som kanske är ännu mer imponerande är att demon i klippet tydligen körs på en vanlig Playstation 5, med en bilduppdatering på 60 rutor i sekunden samt ljustekniken ray-tracing påslagen. Du kan själv ta del av härligheten i klippet nedan.
Det är fortfarande okänt när “The Witcher 4” kommer att släppas.
Läs också: Röstskådespelare kallar griniga fans för ”dumma” – efter ”woke”-kritik mot ”The Witcher 4”
Läs också: ”The Witcher 4” släpps tidigast 2027