Film

Skribent

Alexander Kardelo

25 maj 2016 | 16:00

Rekordstort intresse för nya ”Skönheten och odjuret”-trailern

Trailern till Disneys nästa sagofilm fick fler tittare än ”The Force Awakens” under det första dygnet.
Var du en av dem som såg trailern till ”Skönheten och odjuret” så fort den släpptes i måndags? Du är långt ifrån ensam. Man räknar med att närmare 92 miljoner människor världen över var nyfikna på Emma Watson som Belle under trailerns första 24 timmar online. 

Därmed slår Disney sina egna rekord, igen. Den näst mest sedda filmtrailern genom tiderna är andra teasern till ”Star Wars: The Force Awakens” (som sågs av 88 miljoner under första dygnet), följd av ”Captain America: Civil War” (61 miljoner tittare). 

Mycket är troligen Emma Watsons förtjänst. "Harry Potter"-stjärnan har ett imponerande följe i sociala medier, med 33 miljoner fans på Facebook och 21 miljoner på Twitter. 

Det 90 sekunder långa smakprovet visar egentligen inte mycket ur filmen, mer än några öde miljöer i Odjurets vackra slott, och så bortkomna Belle som upptäcker den förtrollade rosen. Vilket är mer än tillräckligt för att höja peppen hos alla som älskar originalfilmen.

Men om du mot förmodan har missat teasern, eller bara vill se om den och bli lätt nostalgisk igen - be our guest:


Bill Condons "Skönheten och odjuret" kommer på bio i mars 2017.
| 25 maj 2016 16:00 |