När en av Netflix VD:ar, Ted Sarandos, nyligen gjorde ett framträdande under TIME100 fick han den något skarpa frågan om vad han tycker om att “Netflix förstört Hollywood?”.
– Nej, vi räddar Hollywood, ska Ted Sarandos sagt till svar, rapporterar Deadline.
Enligt Ted Sarandos är Netflix ett väldigt konsumentfokuserat företag som helt enkelt levererar innehåll till konsumenten på det sättet de vill. Under frågestunden pekade Sarandos också på de minskande biointäkterna.
– Vad är det konsumenten försöker säga oss? Att de tycker om att se film hemma.
Enligt Ted Sarandos så älskar han själv biografer, men tycker samtidigt att de är till för allt färre människor.
– Jag tror att de är en utdaterad idé, för de flesta – inte för alla.
Läs också: ”Satt på helspänn under hela filmen” – MovieZines läsare fick se ”Until Dawn” först av alla
Läs också: Nya “Mission Impossible” är låååååååååång