”The Flash” försvann blixtsnabbt från biograferna – men idag kan du se filmen hemma

Bara sju veckor efter biopremiären rusar DC:s superhjälte in på video-on-demand.

Publicerad:

Först hajpades den som en av de bästa superhjältefilmerna någonsin. Sen utnämndes den till en av biosommarens floppar. Publiken svek ”The Flash” som fick nöja sig med globala intäkter på 268 miljoner dollar – svagt för serietidningsgenren och ett ekonomiskt bakslag för DC.

Men en bioflopp betyder inte alltid att filmen är usel, och i det här fallet hittar vi ett underhållande äventyr laddat med känslor och nostalgi.

Ezra Miller (”Justice League”) återvänder i sin roll som Barry Allen, den supersnabbe hjälten som hittar ett sätt att resa bakåt i tiden. Kan han hitta ett sätt förhindra den stora tragedin från sin barndom, då hans mor dog? En burk tomatsoppa spelar en viktig roll, och det gör även Batman, här gestaltad av Michael Keaton som tar på sig den ikoniska capen igen efter 30 år.

Här finns mycket att gilla men också en del att kritisera, enligt MovieZines recensent Lucas Mass. Han kallar filmen för ”en extravagant popcornfilm uppbyggd av dramatiska motsägelser. För alla genuint inspirerade idéer i manuset finns det nästan lika många sinnesbedövande lata knep, sådant många moderna franchiser använder som lockbete för vår nostalgiberoende filmkultur.”

Nostalgin, den är stark i ”The Flash” där regissören Andy Muschietti låter världar kollidera och hedrar DC:s mångåriga historia. Men även utan sin fanservice är detta ”en extremt underhållande upplevelse som aldrig glömmer att vara rolig”. Läs vår recension av ”The Flash” här…

Idag släpps ”The Flash” på digitala tjänster som SF Anytime och Blockbuster, efter bara sju veckor på bio. Här finns den just nu bara som köpfilm för ca 139 kr.

Läs mera

Bättre innehåll och tjänster med hjälp av cookies

Vi och våra 114 tredjepartsleverantörer samlar information med hjälp av cookies och enhetsidentifierare då du besöker vår sajt. Med hjälp av informationen kan vi utveckla vårt innehåll och våra tjänster.

Gravito och dess partners kräver samtycke för följande:

Syften

Cookies, enhets- eller liknande onlineidentifierare (t.ex. inloggningsbaserade identifierare, slumpmässigt tilldelade identifierare, nätverksbaserade identifierare) tillsammans med annan information (t.ex. typ av webbläsare och information, språk, skärmstorlek, teknik som stöds osv.) kan lagras eller läsas på din enhet så att din enhet blir igenkänd varje gång den ansluter till en app eller till en webbplats, för ett eller flera av de ändamål som beskrivs här.

Reklam och innehåll kan anpassas baserat på din profil. Din aktivitet på denna tjänst kan användas för att skapa eller förbättra en profil om dig för personanpassad reklam eller innehåll. Annons- och innehållsprestanda kan mätas. Rapporter kan genereras baserat på din och andras aktivitet.

Information om din aktivitet i denna tjänst, såsom din interaktion med annonser eller innehåll, kan vara till stor hjälp för att förbättra produkter och tjänster och för att skapa nya produkter och tjänster baserat på användarinteraktioner, typ av publik osv. Detta specifika ändamål omfattar inte utveckling eller förbättring av användarprofiler och identifierare.

Specialfunktioner

Med ditt samtycke kan din exakta plats (inom en radie på mindre än 500 meter) användas för att stödja de ändamål som beskrivs i detta meddelande.

Med ditt samtycke kan vissa egenskaper som är specifika för din enhet begäras och användas för att skilja den från andra enheter (t.ex. installerade teckensnitt eller plugin-program, upplösningen på din skärm) till stöd för de ändamål som beskrivs i detta meddelande.

Genom att acceptera tillåter du databehandling inom tjänsten, avslag kan påverka användarupplevelsen. Vissa tredjepartsleverantörer kan använda sitt berättigade intresse för att arbeta, du kan invända mot det eller ändra andra inställningar när som helst genom att välja "Inställningar" längst ner på sidan.

Dataskydd