Serietidningsfilmen ”Shazam!” har just fått sin officiella logotyp. Om den ser bekant ut, kan det bero på att svenske regissören tidigare visat upp en liknande på sin Twitter-profil.
Sandberg berättar att studion valde att basera den officiella loggan på hans egna design:
The logo had been revealed already without any of us knowing it. Same font, same design, colours are a bit different. Well played @ponysmasher pic.twitter.com/vi5fDZbgoG
— Twan (@Green_Archerr) 20 mars 2018
Months ago I made a logo myself in Blender to use for presentations and stuff. They wound up basing the official logo on that. I guess my presentation made quite an impression I had no idea my twitter banner would end up a spoiler. https://t.co/BcmABkrgxx
— David F. Sandberg (@ponysmasher) 20 mars 2018
DC har haft det lite kämpigt med sina storfilmer. ”Wonder Woman” blev en välbehövlig fullträff, medan titlar som ”Suicide Squad” och ”Batman v Superman” fått ta emot dålig kritik. Igår stod det klart att deras senaste storsatsning ”Justice League” blev den minst inkomstbringande titeln i DC:s filmuniversum med ”bara” 660 miljoner dollar i kassan.
Men det ser lovande ut framöver, och mer fokus på enskilda hjältar kan vara precis vad fansen vill ha. Flera nya filmer är på väg, bland annat ”Aquaman” i vinter, och såklart Sandbergs ”Shazam!” som debuterar på bio i april 2019. Filmen berättar om en pojke som kan förvandlas till vuxen superhjälte med hjälp av ett magiskt ord.

Gillar ni den nya logotypen?