Kultserien ”Buffy the Vampire Slayer” kommer tillbaka

”Buffy och vampyrerna” sändes mellan åren 1997 och 2003. Nu är det dags att lämna över träpålen till en ny Slayer.

Publicerad:

Joss Whedons älskade tv-serie om den lilla staden som aldrig fick vara ifred från blodsugande vampyrer, gör snart comeback i tv.

Deadline skriver att Fox har tillsatt Monica Owusu-Breen (”Midnight, Texas”) som manusförfattare och showrunner. Den nya versionen kommer bygga vidare på mytologin i originalserien, och tanken är att göra huvudrollsinnehavaren svart. Producenterna förklarar:

– Precis som vår värld ska det bli en serie med rik mångfald, och som i originalet kan vissa inslag i serien ses som metaforer för problem vi alla möter idag.

Snart börjar letandet efter en ung afrikansk-amerikansk kvinna till huvudrollen. Tanken är att presentera nya ”Buffy”-serien för tv-kanaler redan i sommar.

Andra populära 90-talsserier med en reboot på väg är ”Förhäxad” och ”Sabrina – Tonårshäxan”.

Följde du ”Buffy och vampyrerna” när det begav sig? Kommentera nedan.