Biografer vill att besökare ska betala för att se på reklam i 70 minuter

Nytt event låter besökare se mängder av nya trailers i förtid.

Publicerad:

Här om veckan anordnades den årliga biografmässan CinemaCon i Las Vegas. I samband med eventet visades mängder av trailers för årets kommande storfilmer för besökarna.

Nu har flera biografägare kommit fram till att det hela var så roligt att de vill erbjuda sin biopublik en liknande upplevelse. Resultatet är biovisningar med cirka 70 minuter av trailers från CinemaCon, samt lite annat material, rapporterar IndieWire.

Trailersen kommer att vara en blandning av filmer med olika åldersmärkning. Det är oklart exakt vad som ska visas men under CinemaCon fick besökarna se trailers för “Avatar: Fire and Ash”, Bruce Springsteen-filmen “Deliver Me from Nowhere”, “The Naked Gun”, “Running Man” och “Wicked: For Good”.

Eventet kommer att äga rum mellan den 22 och 24 april på vissa biografer i USA. Biljetterna kostar 3 dollar, motsvarande cirka 30 kronor. Delar av vinsten går till välgörenhet. Just nu finns inga uppgifter om att någon svensk biograf kommer att delta.

Läs också: Bekräftat: Historiens största animerade film går upp i Sverige – har spelat in 2 miljarder dollar

Läs också: När släpps den första trailern till Christopher Nolans ”The Odyssey”?

Läs mera