“Battlefield 6” säljer i “Call of Duty”-hastighet – 7 miljoner exemplar på tre dagar

“Battlefield 6” är den största lanseringen i den svenska spelseriens historia.

Publicerad:

Battlefield 6” har blivit den största lanseringen i seriens historia. Enligt EA såldes över 7 miljoner exemplar på bara tre dagar. Siffror som enligt Alinea Insights analytiker kan mäta sig med självaste “Call of Duty”.

Under premiärhelgen spelade fansen också över 172 miljoner matcher, och spelet genererade mer än 15 miljoner tittartimmar på streamingplattformar.

Spelet slog även EA:s rekord för antalet samtidiga spelare på Steam, med en toppnotering på 747 440 spelare. Detta överträffar det tidigare rekordet som sattes av ”Apex Legends”.

I sin recension av spelets flerspelarläge konstaterade MovieZines Jonathan Enochsson att:

”Efter fyra år sedan den mindre lyckade ’Battlefield 2042’, verkar törsten efter en gammal hederlig ’Battlefield’-upplevelse vara stor och det senaste spelet i den svenska succéserien överträffar alla förväntningar.”

EA planerar nu att släppa den första säsongen med nytt innehåll till spelet redan inom 12 dagar.

YouTube video

Läs också: Recension: ”Battlefield 6” återvänder till sina rötter i ett explosivt flerspelarläge

Läs också: Recension: ”Battlefield 6” levererar en stark men försiktig kampanj