Netflix senaste filmfenomen är… en fantasy-musikal om popstjärnor som bekämpar demoner.
Sommarens otippade tittarsuccé har streamats över 210 miljoner gånger sedan premiären för snart två månader sedan. Det är filmen som kidsen inte kan sluta prata om eller nynna till. Och än är hajpen inte över. Nu släpps nämligen ”K-Pop: Demonjägarna” i en upphottad version.
Streamingjätten har just lanserat ”Sjung med K-Pop: Demonjägarna”, vilket är vad det låter som – en singalong-version av den populära filmen. Nu kan fansen själva stämma in i hits som ”Takedown” eller ”Soda Pop”, och släppa loss sin inte Huntrix eller Saja Boy.
”K-Pop: Demonjägarna” erövrar boxoffice-toppen
Singalong-versionen är inte den enda stora milstolpen för filmen. ”K-Pop: Demonjägarna” har nämligen just lyckats med konststycket att bli 1:a på bio i USA.
Efter den enorma tittarsuccén under sommaren har Netflix gjort något sällsynt, och släppt filmen på 1700 amerikanska biografer. Rapporter säger att mer än hälften av alla visningar var slutsålda. Enligt THR har eventvisningarna dragit in närmare 20 miljoner dollar.
Detta är också historiskt då det är första gången som en Netflix-film blir bioetta i USA.
Läs också: Efter supersuccén – ”K-Pop: Demonjägarna”-regissören avslöjar uppföljarplaner