Film

Skribent

MovieZine

19 mars 2019 | 08:00

Trailern till ”Avengers: Endgame” är gjord för att vilseleda fansen

Bröderna Russo erkänner att trailern har scener som inte finns med i filmen.
Den senaste trailern till Marvels "Avengers: Endgame" sågs av otroliga 268 miljoner människor under de första 24 timmarna online. Men den är designad för att manipulera oss, berättar regibröderna Joe och Anthony Russo för Empire. Allt för att inte avslöja handlingen i förväg:

- Vi har talat om varje steg i marknadsföringen. Det viktigaste för oss är att hålla på överraskningarna i berättelsen. När jag var barn och såg "Rymdimperiet slår tillbaka" klockan 11 på premiärdagen... Jag var så ofantligt rörd, för jag visste ingenting om vad jag skulle få se. Vi försöker återskapa den känslan, säger Joe Russo.

I en tidigare intervju har bröderna pratat om hur de använder allt material de har tillgängligt, även det som hamnat på klippgolvet.

- Vi ser trailern som en väldigt annorlunda upplevelse mot filmen. Och publiken är förutseende, så man måste vara smart när man skapar sin trailer annars vet de vad som ska hända (...) Vi har massvis med klipp som inte finns med i filmen, som vi kan manipulera med hjälp av CGI för att berätta en historia specifikt för trailern, säger Joe Russo.
 
 
Det börjar bli allt svårare att hålla på överraskningar nuförtiden, när fansen är snabba att analysera varje detalj i en ny trailer innan filmen har kommit ut. Scener granskas ruta för ruta och blir till långa artiklar i jakten på spoilers. Russos vilseleder medvetet sina fans, men vi får vara glada för det - detta är också en tid då alltför många trailers avslöjar alldeles för mycket i förväg.
 
"Avengers: Endgame" får svensk biopremiär 24 april.
 
Vad tycker ni om Russos taktik? Och vill ni se fler "Avengers: Endgame"-trailers eller räcker det nu?
| 19 mars 2019 08:00 |