Film

Carl Adam Anderberg

11 mars 2017 | 21:20

Toby Kebbell förstår inte alls kritiken mot "Warcraft: The Beginning"

"Jag tyckte att det var en fantastisk film".
Som en av få människor i världen att faktiskt gilla "Warcraft: The Beginning" känner jag mig nästan lite ensam. Jag satt en fyra på filmen (läs min recension här), och kände att jag blev underhållen hela vägen igenom, även om jag också delvis förstod kritiken mot filmen.

En som definitivt inte förstod kritiken är Toby Kebbell, som spelade Durotan. När jag frågade honom om han förstod var kritikerna hämtade sin ammunition ifrån under en intervju inför "Kong: Skull Island" svarade han:

- Nej, det förstår jag inte, verkligen inte. Generellt sett brukar jag hålla med kritikerna om en film inte träffar de punkter som den bör, men jag tyckte att det här var en fantastisk film. Om man aldrig hade spelat spelet så fick man en väldigt djup inblick, men jag tror att den skrämde en massa folk. De tyckte att den var nördig eller kände att man var tvungen att känna till massor om världen innan man såg den.

- Kolla, jag har spelat massor av "Assassins's Creed", och jag gillade filmversionen, men inte på långa vägar lika mycket som jag gillade "Warcraft: The Beginning". Spel innebär en väldigt personlig upplevelse, och jag tycker att det var en otrolig prestation av Duncan Jones, jag tyckte att det var en fantastisk film, och jag tyckte att det var en rakt igenom underbar upplevelse att få spela Durotan, och att spela magikern i hemlighet, utklädd som en gammal gubbe, och ärligt talat så är jag konfunderad av kritiken. Men det är vad det är. Det är väldigt skumt för mig, och jag förstår det inte.

Kolla in hela intervjun med Toby Kebbell här:

Kong: Skull Island" hade premiär den 10:e mars.

Vad tyckte du om "Warcraft: The Beginning"?