”The Simpsons”-producenten om Marges död: ”Det är clickbait”

Världen chockades av den ikoniska karaktärens död – men kanske var det inte så dramatiskt trots allt?

Publicerad:

Vi rapporterade tidigare om senaste ”Simpsons”-avsnitten, där Marge Simpson tydligen skulle vara död. Säsongsfinalen i säsong 36 gav oss ett dramatiskt avslut med detta.

Detta var förstås inte riktigt sant. Istället handlade det om en inblick i en avlägsen framtid där karaktären ser ner med stolthet på sina barn Bart och Lisa.

Producenten Matt Selman menar att rubrikerna utnyttjades för clickbait.

Marge är ju inte död, som man vet om man sett avsnitten. Hon kommer heller inte att dö, då framtids-avsnitten i regel inte räknas som canon, det är bara spekulationer. I alla våra framtids-avsnitt har det sett olika ut och enda gången Marge dött eller kommer att vara död är i det här avsnitten. Alla visste att hon inte var död, men ville skapa rubriker och reaktioner, det är vad jag tror i varje fall”, berättar Selman för Variety.

Med andra ord fortsätter ”The Simpsons” med fulla familjen i vanlig ordning, om det nu fanns några tvivel på det.

Serien finns att streama på Disney+.

Läs också: Hon dör i “The Simpsons”-finalen efter 790 avsnitt – fansen i bitar

Läs också: Legendarisk tv-kompositör död – gjorde musik till ”Simpsons” i 27 år

Läs mera

Bättre innehåll och tjänster med hjälp av cookies

Vi och våra 111 tredjepartsleverantörer samlar information med hjälp av cookies och enhetsidentifierare då du besöker vår sajt. Med hjälp av informationen kan vi utveckla vårt innehåll och våra tjänster.

Gravito och dess partners kräver samtycke för följande:

Syften

Cookies, enhets- eller liknande onlineidentifierare (t.ex. inloggningsbaserade identifierare, slumpmässigt tilldelade identifierare, nätverksbaserade identifierare) tillsammans med annan information (t.ex. typ av webbläsare och information, språk, skärmstorlek, teknik som stöds osv.) kan lagras eller läsas på din enhet så att din enhet blir igenkänd varje gång den ansluter till en app eller till en webbplats, för ett eller flera av de ändamål som beskrivs här.

Reklam och innehåll kan anpassas baserat på din profil. Din aktivitet på denna tjänst kan användas för att skapa eller förbättra en profil om dig för personanpassad reklam eller innehåll. Annons- och innehållsprestanda kan mätas. Rapporter kan genereras baserat på din och andras aktivitet.

Information om din aktivitet i denna tjänst, såsom din interaktion med annonser eller innehåll, kan vara till stor hjälp för att förbättra produkter och tjänster och för att skapa nya produkter och tjänster baserat på användarinteraktioner, typ av publik osv. Detta specifika ändamål omfattar inte utveckling eller förbättring av användarprofiler och identifierare.

Specialfunktioner

Med ditt samtycke kan din exakta plats (inom en radie på mindre än 500 meter) användas för att stödja de ändamål som beskrivs i detta meddelande.

Med ditt samtycke kan vissa egenskaper som är specifika för din enhet begäras och användas för att skilja den från andra enheter (t.ex. installerade teckensnitt eller plugin-program, upplösningen på din skärm) till stöd för de ändamål som beskrivs i detta meddelande.

Genom att acceptera tillåter du databehandling inom tjänsten, avslag kan påverka användarupplevelsen. Vissa tredjepartsleverantörer kan använda sitt berättigade intresse för att arbeta, du kan invända mot det eller ändra andra inställningar när som helst genom att välja "Inställningar" längst ner på sidan.

Dataskydd