Film

Skribent

MovieZine

2 juni 2021 | 09:00

Nya loggan för Warner Bros Discovery hånas på nätet

WarnerMedia och Discovery firar sammanslagningen med en logotyp "som gjord i WordArt".
Mediejättarna WarnerMedia och Discovery meddelade sin sammanslagning för ett par veckor sedan. Nu släpps den första logotypen som avslöjar det kreativa nya företagsnamnet: Warner Bros. Discovery.
 
Loggan pryds av ett klassiskt filmcitat från "Riddarfalken fråm Malta" (1941), nämligen "The stuff that dreams are made of".

Estetiken i det hela faller dock inte internets mer kräsna film- och designnördar i smaken, och logotypen har redan mötts av hån och kritik i sociala medier. Variety nämner att det inte är den slutgiltiga loggan, men det stoppar varken lustigkurrar eller häpna kommentarer.

"Jag är glad att Hollywood anammar en anspråkslös metod och spenderar noll dollar på att döpa sitt nya varumärke medan man använder en gratis clipart-CD med Windows 95 för att designa loggan", lyder en kommentar.
 
 
Discoverys VD David Zaslaw, som kommer ta över nya Warner Bros. Discovery, berättade under ett möte med anställda i tisdags att man siktar på att bli "den mest innovativa, spännande och roliga platsen i världen för att berätta historier".
| 2 juni 2021 09:00 |