Spel

Skribent

Viktor Eriksson

5 januari 2024 | 19:30

Netflix uppges vilja stoppa in reklam i sina spel

Strategin håller på att debatteras internt på företaget och det är fortfarande oklart om den kommer att bli av.
Enligt uppgifter till The Wall Street Journal så ska streamingplattformen Netflix titta på ett börja visa reklam i de mobilspel som idag går att ladda ner kostnadsfritt för den som som har ett Netflix-abonnemang. 
 
Bland Netflix spel syns både titlar baserade på Netflix-serier som "Stranger Things" och "Too Hot to Handle" såväl som hyllade tredjepartsspel som "Into the Breach" och "Spiritfarer".  
 
Netflix chefer uppges också överväga att lägga till möjligheten för användare att köpa innehåll i Netflix separata spelappar. En annan möjlighet är att Netflix kan börja ta extra betalt för mer “sofistikerade” speltitlar som erbjuds. 
 
Förändringen är än så länge tänkt att påverka det reklamfinansierade billigare Netflix-abonnemanget. Företaget ska dock hålla på att debattera strategin internt och det finns ännu ingen garanti för att den kommer att bli av.
 
| 5 januari 2024 19:30 |