Spel

Skribent

Lina Svensson

14 december 2020 | 10:40

Missnöjda kunder kommer kunna få pengarna tillbaka för "Cyberpunk 2077"

Alla är inte nöjda med "Cyberpunk 2077". Missnöjet är så pass stort att utgivarna nu meddelar att spelare kommer kunna få sina pengar tillbaka.
I torsdags släpptes äntligen “Cyberpunk 2077” till många förväntansfulla gamers stora lycka. Dock skulle det snabbt visa sig att spelupplevelsen verkar variera enormt från person till person. För den som har tagit sig an äventyret på en kraftfull PC, Playstation 5 eller Xbox series X verkar spelet funka som det ska, men för de som har spelat på ett Playstation 4 eller Xbox One verkar spelet vara en smärre katastrof.
 
Spelare har upplevt massiva buggar som har gjort att vissa moment i spelet inte har kunnat slutföras. Många har dessutom vittnat om att spelet vid flera tillfällen har kraschat helt och hållet. Vilket nästan blir lite komiskt, med tanke på att spelet var planerat att släppas till förra generationens spelkonsoler från första början. En del kunder påstår att felen är så pass massiva att spelet betraktas som ospelbart i dagsläget och kräver därför (av förstående skäl) sina pengar tillbaka.
 
Nu går CD Projekt Red ut på Twitter och ber om ursäkt för att mångas spelupplevelse inte blev som förväntat på Playstation 4 och Xbox One, samtidigt som de försäkrar att de just nu jobbar hårt för att lösa problemen med spelet. I sin tweet meddelar de också att den som önskar pengarna tillbaka självklart ska få det. 
 
Den som har köpt ett digitalt exemplar ska använda sig av Playstations eller Xboxs återbetalningstjänster, och den som har beställt ett fysiskt exemplar ska i första hand kontakta den butik som man har köpt spelet från och försöka returnera spelet via dem. Om det inte går ska man kontakta CD Projekt Red via mail. Mailadressen är då helpmerefund@cdprojektred.com.
 
 
Har du hunnit spela "Cyberpunk 2077" ännu? Hur har din upplevelse varit?
| 14 december 2020 10:40 |