Spel

Skribent

MovieZine

1 februari 2019 | 12:11

Microsofts vackra Super Bowl-reklam sätter en tår i ögonvrån

Barn med funktionsnedsättningar ges en möjlighet att spela tv-spel på lika villkor med den så kallade Adaptive Controller, och nej, vi gråter inte. Vi har bara fått någonting i ögonen...
Varje Super Bowl lassar storföretagen på med diverse ultrapåkostade reklamfilmer. 30 sekunders reklamtid kostar i runda slängar fem miljoner dollar att köpa, men uppenbarligen är investeringen värd det eftersom det hajpade sporteventet samtidigt är en av årets största tv-händelser.
 
Microsoft har i år valt att gå en lite annan väg. Den amerikanska teknikjätten väljer nämligen att fokusera på sin så kallade Adaptive Controller, som hjälper människor med funktionsnedsättningar att kontrollera sina tv-spel på ett lättare sätt.
 
Kolla in:
 
 
Allt som underlättar för barn som dessa är värt en applåd tycker vi. Bra jobbat, Microsoft!
| 1 februari 2019 12:11 |