Hideo Kojima vill ha med ”ett riktigt spöke” i sitt kommande skräckspel

”Metal Gear Solid”- och ”Death Stranding”-skaparen Hideo Kojima hoppas på att få vinna ett pris för sin insats till skräckspelet ”OD”.

Publicerad:

Det går helt klart att ha åsikter om den japanska spelskaparen Hideo Kojima (”Death Stranding”, ”Metal Gear Solid”), men det är svårt att påstå att han skulle sakna intressanta (och knasiga) idéer.

Nyligen visades Kojima Productions kommande skräckspel ”OD” upp, som görs tillsammans med ”Get Out”- och ”Nope”-regissören Jordan Pelee.

Det lilla vi vet om spelet är att det är ett riktigt läckert skräckspel sett ur ett förstapersonsperspektiv, där Sophie Lillis (”It”, ”Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves”), Hunter Schafer (”Euphoria”) och tyska Udo Kier (”Blood for Dracula”) har roller.

Under en direktsändning för att fira studions 10-årsjubileum berättar Hideo Kojima att han vill ”skanna ett spöke” för att använda i spelet.

– För ”OD” vill jag resa över hela världen dit det finns läskiga platser. Jag vill skanna ett spöke för första gången och få ett pris för det, säger han.

I ”Death Stranding”-spelen har han skannat flera kända skådespelare som Norman Reedus, Mads Mikkelsen och Elle Fanning för att använda deras utseenden, men ett spöke skulle helt klart bli något unikt – speciellt med tanke på att de inte finns!

I intervjun berättar han dock att han lyckats spela in ljudet av ett spöke som hemsöker Kojima Productions kontor och att de skannat en verklig plats för scenen vi kan se i trailern.

När ”OD” släpps är oklart, men vi vet att det ges ut av Xbox Game Studios. Om det innebär att det bara släpps till Xbox-konsoler, återstår att se.

YouTube video

Läs också: Trailer: Skräckspelet ”OD” ser ut att kunna bli riktigt otäckt och snyggt

Läs också: Trailer: Spelet ”Death Stranding” blir animerad film med unik stil