Spelutvecklaren Hideo Kojima säger i en ny intervju med Game Informer att han hoppas att åsikterna kommer att gå isär kring hans nya spel “Death Stranding 2: On the Beach”. Kojima sa tidigare i år att han inte vill skapa spel som följer den breda strömmen eller behöver ha ”8 av 10” i betyg, utan kan vara lite kontroversiella och polariserande.
– På senare tid är all underhållning så lättuggad och lättsmält, säger Hideo Kojima till Game Informer.
– Men med Death Stranding tänkte jag att det behövs människor som älskar det, och människor som inte gör det, eftersom det är något nytt. Det är samma sak som med “Metal Gear”. Det tog tio år innan ”Metal Gear” erkändes som ett bra spel. För “Death Stranding 2”, när jag testade det, var det inte så. Alla gillade det. Det var därför jag sa att: “Det kanske är ett problem.” Det var mer omtyckt än jag förutspått.
Hur det går med den saken lär vi veta mer om efter att “Death Stranding 2: On the Beach” släppts den 26 juni.
Läs också: Sommarens första spelskörd: 5 heta spelsläpp i juni (och en underdog)
Läs också: 10 stekheta spel att se fram emot i sommar – MovieZine tipsar