Film2home tar upp kampen med Melodifestivalen

4 Februari 2012 | 14:01

Film2home tar upp kampen med Melodifestivalen

Rabatterade storfilmer varje lördag ska rädda den schlagertrötta publiken.

Det är den tiden på året igen, där lördagsunderhållningen i tv-soffan består av Melodifestivalen eller ingenting. Det hoppas film2home ändra på, genom att erbjuda billigare video om demand-film under de kommande sex lördagarna.

Bland de tillfälligt prissänkta titlarna märks storfilmer som "X-Men: First Class", "Black Swan", "Möte i Toscana", "Gullivers resor" och "Så Jävla Metal". I år utspelar sig Melodifestivalen – och film2home:s parallella priskampanj – lördagarna 4 februari, 11 februari, 18 februari, 25 februari, 3 mars och 10 mars.

Melodifestivalen har – sedan en tynande tillvaro under 90-talet – utvecklats till en populär nöjeshändelse med mycket stor TV-publik i Sverige.

- Visst är det en gigant vi försöker utmana här, medger Paula Eklund, PR-ansvarig på film2home. Men vi vill rikta ett attraktivt erbjudande till alla som inte är så intresserade av denna musiktävling. Dessutom har du kvar din film på kontot i 24 timmar, ifall du trots allt skulle ändra dig och vilja smygkika lite på festivalen.

Priset erbjuds alla medlemmar på film2home.se och de utvalda titlarna hittar du på film2home.se/schlageryra. Erbjudandet gäller bara på lördagar.