Över 1 miljon svenskar har sett ”Avatar: The Way of Water”

Bion är inte död. Svenskarna har vandrat till biograferna för att se ”Avatar: Way of Water”, frågan är om Cameron klarar att slå sig själv i rekord.

Publicerad:

Avatar-uppföljaren har just nått över 1 miljon biobesök i Sverige! Det är första gången, sedan Disneys ”Frozen 2” från 2019, som en film ses av så många svenskar på bio.

Hans van Rijn, chef för The Walt Disney Company i norden, är otroligt glad över siffrorna. 

– Att passera en miljon biobesök i Sverige är verkligen en milstolpe. Jag är otroligt glad och stolt över hur fint ”Avatar: The Way of Water” har tagits emot av svenskarna.

”Avatar 2” utmanar nu ”Titanic” på bio

”Avatar: The Way of Water” utmanar även nu ”Titanic” sett till globala siffror. James Camerons största motståndare verkar helt enkelt vara han själv.

Just nu har ”Titanic” tredjeplatsen över de mest inkomstbringande filmerna genom tiderna, och Avatar-uppföljaren börjar knappa in. På andraplats hittar vi ”Avengers: Endgame” från 2019 och på första plats hittar vi återigen Cameron, med första ”Avatar” från 2009.

I och med nypremiären av ”Titanic” 10 februari lär det bli en spännande fajt mellan två James Cameron-filmer. Men den som är gladast av oss alla är nog Cameron själv.

Ska ni se nypremiären av ”Titanic” på bio, eller stöttar ni hellre Avatar-uppföljaren?

Läs mera

Bättre innehåll och tjänster med hjälp av cookies

Vi och våra 111 tredjepartsleverantörer samlar information med hjälp av cookies och enhetsidentifierare då du besöker vår sajt. Med hjälp av informationen kan vi utveckla vårt innehåll och våra tjänster.

Gravito och dess partners kräver samtycke för följande:

Syften

Cookies, enhets- eller liknande onlineidentifierare (t.ex. inloggningsbaserade identifierare, slumpmässigt tilldelade identifierare, nätverksbaserade identifierare) tillsammans med annan information (t.ex. typ av webbläsare och information, språk, skärmstorlek, teknik som stöds osv.) kan lagras eller läsas på din enhet så att din enhet blir igenkänd varje gång den ansluter till en app eller till en webbplats, för ett eller flera av de ändamål som beskrivs här.

Reklam och innehåll kan anpassas baserat på din profil. Din aktivitet på denna tjänst kan användas för att skapa eller förbättra en profil om dig för personanpassad reklam eller innehåll. Annons- och innehållsprestanda kan mätas. Rapporter kan genereras baserat på din och andras aktivitet.

Information om din aktivitet i denna tjänst, såsom din interaktion med annonser eller innehåll, kan vara till stor hjälp för att förbättra produkter och tjänster och för att skapa nya produkter och tjänster baserat på användarinteraktioner, typ av publik osv. Detta specifika ändamål omfattar inte utveckling eller förbättring av användarprofiler och identifierare.

Specialfunktioner

Med ditt samtycke kan din exakta plats (inom en radie på mindre än 500 meter) användas för att stödja de ändamål som beskrivs i detta meddelande.

Med ditt samtycke kan vissa egenskaper som är specifika för din enhet begäras och användas för att skilja den från andra enheter (t.ex. installerade teckensnitt eller plugin-program, upplösningen på din skärm) till stöd för de ändamål som beskrivs i detta meddelande.

Genom att acceptera tillåter du databehandling inom tjänsten, avslag kan påverka användarupplevelsen. Vissa tredjepartsleverantörer kan använda sitt berättigade intresse för att arbeta, du kan invända mot det eller ändra andra inställningar när som helst genom att välja "Inställningar" längst ner på sidan.

Dataskydd