Visa första inlägg
2575 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2575 inlägg
Tycker nog snarare att det är Mad Max som är enformig, första och andra halvan är ju typ likadana. Som Willimon skrev, kör åt ett håll och sen vänder vi och kör åt andra hållet.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag kan köpa att man kritiserar mad max om den vunnit bästa film eller bästa manus, men det gjorde den ju inte så vad snackar ni om? är det allt ni har att säga om oscarsgalan?
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Så sjukt jävla tråkig gala! Är glad att jag inte satt uppe inatt och såg detta sömnpiller. Vilket jävla tjat om att de svarta inte var nominerade. Det var väl inga asiater eller latinamerikaner heller, men det tjatades det inte om. Är man tillräckligt bra så blir man nominerad oavsett hudfärg. Inget på galan stack ut i år, ett sömnpiller var vad detta var.

Ingen Oscar till Sly heller, lär ju garanterat varit hans sista chans. Och hur fan kan Spotlight vinna bästa film när den bara vunnit manus innan?? Logiken är noll där. 

Ska jag hitta nåt positivt så är det väl att Vikander vann, kul! Nu vann ju även Leo så då kanske det tjatet tar slut... Dock vann han ganska välförtjänt. Något mer positivt? Nä jag kommer inte på något. Boooooooooooooooooring är min sammanfattning!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag kan köpa att alla oscar inte går åt det håll man vill, det händer alltid, vad jag däremot inte kan köpa är att inte filmkonsten tas på allvar på den tyngsta galan. i nästan varenda kategori ska det skämtas och flamsas, varenda prisutdelare är en självutnämnd komiker. och när inte ens bästa regissör får tala till punkt utan att musiken sätter igång då är det fan illa, det är nonchalant.
ang chris rock hade jag väntat mig ett och annat skämt om svartas brist på nomineringar men inte att det skulle genomsyra hela galan... 
4340 inlägg
för i svar på bonks inlägg
4340 inlägg
Håller med.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hade ni kul i chatten inatt? jag orkade då inte, bland det värsta jag sett. Ingen som brydde sig om att sålla troll kan man ju lugnt säga. Synd om de som faktiskt var intresserade och försökte snacka filmer, skådisar, priser och gala.

Och nej Bonken, detta är inte speciellt riktat till dig, du var väl ett rätt städat troll om man jämför med "eliten". Jag tappade då lusten och gav upp.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
För övrigt håller jag med om galan, snacka om att överdriva och tjata, blev bara irriterad. Håller som sagt Leos tal som behållningen. Ja och att inte låta de stora vinnarna tala till punkt...sanslöst. Spotlight har jag redan glömt, tråkfilm.

Nu är ju frågan hur nästa års gala kommer att se ut? packade med färgade, afroamerikanska, skådespelare i nomineringarna? Hur ska man ta det i så fall? kvotering (hudfärgsångest) eller prestation? nä, allt mister ju sitt syfte ifall det får den utvecklingen och ja...jag är rädd att det kommer bli exakt den utvecklingen under det kommande året.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
oscars lär ju göra allt dom kan för att få till stånd ganska omgående förändringar då attityden är "det borde ha gjorts igår!" vilket innebär att dom mer eller mindre är tvungna att lyfta fram svarta till nästa gala för att undvika kritiken om "tredje året i rad..." eller att dom bara snackar. och att då på så kort varsel från ett år till ett annat göra detta kommer ju oundvikligen leda till att det blir gräddfil... såvida inte 2016 råkar vara ett år med osedvanligt starkta svarta prestationer... å andra sidan kanske det inte behövs SÅ stora förändringar... åtminstone om vi nöjer oss med NOMINERINGAR men om drevet inte nöjer sig med det utan stoppa först vid svarta VUNNA oscars då blir det knepigare.

2566 inlägg
för
2566 inlägg
Tittade in i chatten kort ett par gånger, men verkade vara alldeles för trolligt och spammigt ja.

För att sammanfatta mina åsikter:

+ Alicia!
+ Leos tal
+ Ingen jätteförutsägbar gala, att Spotlight vann för film var lite kul även om jag inte gillade filmen överdrivet mycket
+ Ennio Morricone vann äntligen
+ Sacha BC som Ali G
+ Ryan Gosling och Russell Crowe
+ 6 Oscars till Mad Max

- Blev tjatigt med #oscarssowhite-skämten
- Ingen Andrew Lesnie i In Memoriam?
- För tidig musik i vissa av vinnarnas tal
- Ingen direkt rolig gala humormässigt
2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Det var bara ett svar till Moviemaster som kommenterade att Mad Max blev enformig på en re-watch. Det samma kan sägas om Revenant, så på så vis kan man inte ställa dem emot varandra. De är båda väldigt enformiga. Antingen funkar det eller inte. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
leo var tydligt inspirerad av steven seagals miljöengagemang.

steven seagal avslutar filmen on deadly ground (1994 dvs för över 20 år sen) med 4 minuter långt tal om miljöförstöring.

så bravo leo för att du tar upp miljön under 10 sekunder... men kom igen när du har sån POWER att du kan lägga in FYRA minuter tal i slutet av en film och vissa lite ÄKTA engagemang din jävla plast-aktivist.

seagal visar vägen som vanligt
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja, jag tycker att det blev överdrivet politiskt. Hela öppningsmonologen, alla mellansnack av Chris Rock, alla sketcher, alla inslag.. allt handlade om att svarta är åsidosatta. Jag menar, visst förstod jag att det skulle komma upp, men att hela galan skulle bli en enda politiskt debatt var ju lite tröttsamt. Ja och asiater, latinos och native americans är ju ännu mer åsidosatta i Hollywood än vad svarta är, inte ett knyst om dem. Det kommer bli ett underligt år nästa år, kommer akademin känna sig "tvingade" att rösta på svarta även fast de kanske gillar andra prestationer bättre? Förmodligen, de vill inte ha den här uppståndelsen igen. Det blir ju också skevt, då handlar det ju mer om politik än faktiska prestationer. Jag vet inte.. de har geggat ihop det till en soppa som blir knepig hur de än gör.

Kul med Alicia! Kul med Leo! Jag tycker att det var många bra priser, det piggade upp. Men Spotlight alltså, oförtjänt så det förslår. En av de svagare filmerna i racet. The Revenant, Mad Max och Room krossar den. The Big Short är bättre också! Nej, usch. Men men, bra priser i övrigt.

Leo hade bäst tal, tveklöst! Mark Rylance tal gillade jag också.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
så ni klagar på politiken men hyllar ett politiskt tal.
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Att Stallone missade sin chans gjorde mig faktiskt lite ledsen å hans vägnar. Lite samma som Michael Keaton förra året. Eddie Redmayne liksom... Mark Rylance... va fän. 
1678 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1678 inlägg
bonk: Ynka 4 min? Släng dig i väggen Seagal, Costner is the shit. Hela filmen Waterworld handlar ju om miljöförstöring. Poängen är inte vem som är värst/bäst/först/störst, för det är ingen tävling. Alla som gör något ska ha cred.
1678 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
1678 inlägg
Men räkna inte ut Stallone än. Vill han så tror jag faktiskt han kan, för han är en riktigt bra skådis ibland.

Apropå Keaton var det sjukt skönt att se när Spotlight vann och han hytte näven i luften som en liten revansch och nästan sprang upp på scenen, även om det inte var hans pris.
2249 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
2249 inlägg
Mja... har svårt att se hur han skulle kunna få en chans som vore lika passande och faktiskt värdig en vinst som den här igen. 

Ja det kändes skönt att se hans "fuck yeah!" :) Enda positiva med den vinsten. 
11107 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
11107 inlägg
nej alla som gör nåt ska inte ha cred. särskilt inte om man inte lever som man lär och det hör fan inte hemma på oscarsgalan.
1678 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
1678 inlägg
Putte: Chatten var katastrofalt trist. Skrev man något om galan drunknade det rätt fort i allt skit folk skrev som inte hörde dit. Moderatorer hade verkligen behövts.
3541 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3541 inlägg
Leo pratade ju om något annat än det jag tyckte att det blev för mycket av. Han var inte del av produktionen heller. Produktionen var för mycket av en politisk debatt.

Du fattar hur jag menade.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden