Visa första inlägg
5248 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
5248 inlägg
Haha ja jag såg du gjorde några tappra försök där mot morgonkvisten, ja moderatorer saknades verkligen. Nåväl, jag låg nedbäddad i soffan jag.

Bonken: Vad yrar du i? Leo har väl skänkt åtskilliga miljoner till katastrofoffer, klimatförbättring och till utrotningshotade djur. Han har visat ett enormt engagemang, han om någon lever väl som han lär.

Costner är också härlig, kommer ihåg då han pushade för sin brors uppfinning då BP-oljan rann ut i havet, var något slags rensningsjox som kunde skilja olja från vatten. Vet inte riktigt hur det gick för dem? Men han var då högst engagerad och det har han väl alltid varit i sådana här frågor.

Precis som magiul påpekar så är det inte någon tävling, alla som bryr sig och engagerar sig ska ha cred. Från mig får de då det. Även Seagal :)
2249 inlägg
för
2249 inlägg
I princip det enda Leo ägnar sig åt är väl... skådespeleri, att ligga med supermodeller samt sitt miljöengagemang. 
2549 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2549 inlägg
Håller inte med där. Fast jag är ju inte så mycket för bilar så det kan vara där det ligger. Ser mer intressanta/spännande saker med The Revenant än Mad Max.
3541 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3541 inlägg
Ja, visst har Leo bidragit med enormt mycket. Inte bara massvis med miljoner och annat stöd till olika projekt och organisationer. Han har även talat inför världens ledare på åtskilliga konferenser och sammankomster, bland annat på FN's stora klimatkonferens. Han är till och med utsedd till ambassadör för dessa frågor av just FN. Han har dessutom producerat flera dokumentärer på ämnet och håller på att färdigställa en till just nu.

Det minsta han har gjort är att nämna dessa saker på olika galor.

Tro på fan att han måste åka privatjet (vilket är det främsta "argumentet" folk har för att han är en hycklare) för att hinna med allt. Han bidrar i slutändan med mer än han gör skada, det är jag fullständigt övertygad om.

2249 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
2249 inlägg
Jag avskyr bilar :) The Revenant är helt tom medan Mad Max är ett tematiskt mästerverk. Nästa gång jag ser Revenant blir det säkert en tvåa. 
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Folk som kritiserar miljöaktivister för att de åker jetplan är dumma i huvudet. 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha ja men sånt där kan du ju hitta om vilken stor miljöivrare som helst, ifall alla som flög eller whatever lika mycket som Leo och skänkte hundratals miljoner skulle det ju se lite annorlunda ut. Sedan kan man så klart tycka det är dubbelmoral, jag ser dock någon som engagerar sig och vill göra skillnad. Sedan är det ju inte endast klimatförbättringen han skänker till.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
med samma resonemang kan alla politiker göra som dom vill också.

man kan förespråka kollektivtraffik men alltid ta taxi eftersom man "bidrar mer än man gör skada" alternativt "man hinner inte annars" osv

man har ett frikort att göra som man vill - när det passar. ändamålet helgar medlen.
3541 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3541 inlägg
Fast nu är han ju ingen politiker som använder miljöfrågan för att söka stöd av väljare.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
politik ska in i talen! alla ska ägnas sig åt politiska kampanjer på oscarsgalan och guldbaggen! länge leve fantastiska leo för sitt fantastiska tal! och lucas moodyson för sitt fantastiska tal! vi ser fram emot oscarsgalor där ingen tackar någon, utan alla bara för fram sina politiska åsikter. DETTA är vad film ska handla om! 
11107 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
11107 inlägg
men han har en politisk agenda och ger vissa politiker sitt stöd. 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Det gör dom väl redan har väl gjort sedan länge?

och ja, bidrar man med mer än vad man gör skada så är det berättigat. Nu är det ju inte alla som gör det, men Leo gör det onekligen. Äh, detta är slutdiskuterat för min del, vill inte ha en Oscarschatt här igen, för trött och sjuk för det.
11107 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
11107 inlägg
ja men gå och sov då det skiter väl jag i?

varenda gång man diskuterat nåt så kommre "ööö orkar inte ska gå och sova bla bla " du hyllar leo och sen kan du inte argumentera för det och då letar du efter utgången. fint. lämna walk over då för dina argument tryter.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jag har redan "vunnit", lägg ned du bara gör bort dig.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
du har inte vunnit ett piss och det är en röd tråd på mz forum att du kastar in handduken, skyller på att du är trött, ska gå och sova, har vart uppe för länge, inte orkar med osv osv

du hyllar dubbelmoral och att man inte lever som man lär och förväntar dig att man ska köpa det ?

du anser att politiska tal på oscarsgalan är fint som snus! men bara om du håller med om budskapet.
386 inlägg
för
386 inlägg
Visst saknar man när mellanakterna handlade om film istället för politik? Trist när hela galan handlar om miljonärer som tävlar om vem som är mest förtryckt. Aja, Leo vann så jag är nöjd. Hade gärna sett The Revenant eller Mad Max som bästa film dock men sånt är livet. Kul att Mad Max lyckades ta hem sex statyetter i alla fall.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Bonk: Haha ja en röd tråd gentemot dig i så fall, klart man inte orkar. Är det nog få som gör numer.

Du besitter en obehaglig tendens att lägga ord i munnen på folk, vända och vrida och lägga ut egensnickrade sanningar om vad som sagts. Man kan sitta och argumentera, nöta och försvara sig ifall man nu orkar. Jag gör inte det längre, tjänar inget till. Jag har heller inte för avsikt att ändra dina uppfattningar (vilka de nu egentligen är), du får lalla och tro vad du vill.

44 inlägg
för
44 inlägg
Jävligt besviken att Spotlight vann bästa film. Fruktansvärt oförtjänt och säkert något akademin kommer ångra om 10 år. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden