Visa första inlägg
570 inlägg
för
570 inlägg
Första trailern från förra året var bra, men de andra trailrarna (med elektronisk musik) gjorde att jag blev mindre peppad.

Jag håller med om att castingen för vissa karaktärer inte är världens bästa. Dessutom är det oklart vem som är filmens skurk - Är det Jokern (som faktiskt var gruppens antagonist i animerade Batman: Assault on Arkham) eller är det Enchantress?

Sedan är det kostymen för en karaktär som jag tycker är skrattretande löjlig (kanske t.o.m. smaklös), men det är mer eller mindre en smaksak.

Jag kommer att se filmen, men bara för att den utspelas efter Batman v Superman. Mina förväntningar är annars väldigt låga.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
filmaffischen måste vara årets fulaste

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ja, den var inte så snygg, undrar varför dem valde den!? Här nedan finns en bild som jag tycker är betydligt bättre.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
FULA BÅDA TVÅ!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Tycker du!!! Jag tycker den jag laddade upp är helt okey! Den förra affischen gillar jag inte då den är så stökig och att Jokern är transparent vilket jag tycker ser konstigt ut.
12243 inlägg
för i svar på bonks inlägg
12243 inlägg
Vad tycker du om affischen som MZ använder sig av? 

Suicide Squad
12 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
12 inlägg
Den gillar jag! Samma som imdb
11107 inlägg
för
11107 inlägg
gillar inga affischer jag sett hittills
12243 inlägg
för i svar på peachs inlägg
12243 inlägg
Jag tycker också att den är riktigt snygg dock gillade jag inte den bonk länkade.
570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Jag gillar faktiskt inga av affischerna. De känns som en parodi som försöker se seriös ut. Och tonen i trailrarna oroade mig faktiskt över hur gänget kommer att presenteras.

Nu när MZ-recensionen har publicerats (där filmen fått en tvåa) blir min oro större. Jag tror att jag ska göra mig redo för att se om Batman: Assault on Arkham på nytt...
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Gör du inte!? Ja, du kanske har rätt! Jag tycker dock att den poster som MZ använder är helt okey, tycker dock inte om den postern där jokern är transparent för det ser ut som en parodi. Jag tror filmen kommer att vara en blandning av parodi med en hel action. Trailern talar för det i varje fall men vi får helt enkelt vänta och se :). 

Ja, man blir ju inte lugnare av de betyget som MZ delade ut, men det är som han skriver i recensionen, antingen gillar man det eller hatar. Jag hoppas att jag känner det sistnämnda.

Ska du se den på bio?
570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Det är ju det som är det konstiga.

Jag har läst några nummer av Suicide Squad, och karaktärerna är inte så skruvade som filmen vill visa. Den animerade filmen Batman: Assault on Arkham är betydligt seriösare jämfört med tonen i trailrarna. Därför är jag orolig för att regissörens beslut att göra filmen en blandning av parodi och action kommer att leda till en soppa av alltihop.

Jag kommer nog att se den på bio, men inte på premiärdagen.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Som du redan vet så är jag inte så beläst eller sett mycket av superhjälte världen, är just nu på jakt efter super-man filmerna :). Så filmen ser ut att ha en större del parodi till skillnad från serie-tidningarna?

Kul att du också tänkte se den :) 
570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Ja. Det finns dock många versioner av gruppen. Den version som jag läste var före "New 52"-rebooten 2011, så jag vet inte hur "The New Suicide Squad" är idag. Men Harley Quinn har numera blek hy precis som Jokern, till skillnad från före rebooten då hon endast använde vit smink.

Titta annars på trailern till Assault on Arkham, Kalis. Vad tycker du om tonen i denna film jämfört med Suicide Squad-spelfilmen?
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Ja, i den nya Suicide Squad är hon lika blek som Jokern och använder ingen vit smink.

Den trailern ser riktigt awesome ut! Tonen är definitift mycket mörkare och innehåller inte alls eller väldigt sparsamt med humor. Den nya skiljer sig alltså ganska mycket.

Jag får vänta tills ikväll, det kan bli en flipp men lika gärna en flopp. Jag hoppas på det förstnämnda :D
896 inlägg
för
896 inlägg
Det är inte bara MZ som gett den dåligt betyg. Än så länge har jag hittills inte lyckats hitta en enda positiv recension. Hade inga höga förväntningar på denna från början heller, utan var snarare lite intresserad av vad Jared Leto gör med sin version av Jokern. Vad man har förstått än mer nu är att hans roll just i Suicide Squad får ses som en lätt introduktion och något av en Cameo. Förstår inte att produktionsbolagen aldrig kan förstå vad folket vill ha, med tanke på hur bra det gick för Deadpool så borde det vara ännu lättare se "The big picture" nu. Suicide Squad känns överflödig, då de enda två karaktärerna folk mer eller mindre pratar om är Jokern och Harley Quinn.

Hade hellre sett en Bonnie och Clyde inspirerad lovestory mellan just dessa två karaktärer och slopat överflödet, plus satsat på en R-rating.
Men det är väl lättare att fortsätta göra barnfilmer, dra in ett överflöd av karaktärer istället för att fokusera på att underbygga dem. Och krama ut sista blodsdroppen av merchandise.    
12243 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
12243 inlägg
Det är väldigt många som gett den dåligt betyg, inte minst på Rotten Tomatoes där det är svårt att hitta en enda bra recension. Jag har haft höga förväntningar på den, så jag kommer säkert bli besviken men jag måste se den på bio ändå. Där finns ju en liten chans att jag kommer gilla den. Det är som vissa skrivit, antingen hatar du den eller gillar. Jag är också extremt peppad på att se hur Jared Leto gör Jokern.

Jag kan hålla med om att det är frustrerade att filmbolagen aldrig lär sig och att filmen kanske är lite överflödiga då man endast vill se Jokern och Harley Quinn. Jag har inte läst serie-tidningarna så jag tycker ändå att det ska bli lite intressant att se alla karaktärer. 

Suicide Squad har redan en 15års gräns
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ja, vart ska man börja!? Filmen innehåller ett helt gäng fantastiska skådespelar och de bästa i gänget är Will Smith som spelar sin vanliga roll ”cool-lugn”, Harley Quinn och Jared Leto.
 
Men filmen kanske borde döpas om till Harley Quinn the movie då handlingen nästan hela tiden kretsar kring henne. Jag vet inte hur det är i serietidningarna men i filmen tar hon helt och hållet över. Det är klart kul med en tjej som badass men vi vill också se de andra skådespelarna ta plats.
 
Musiken i filmen är helt fantastisk med musik från Skrillex, Eminem och Queen för att nämna några.
 

Musiken blandat med en hel del schyst action gör att betyget hamnar på en stabil trea, jag tycker dock att MZ är lite snål med sitt betyg.  
570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Kalis, du borde (få) skriva egna MZ-recensioner också och få dem uppladdade på webbplatsen förutom din uppgift som Community Manager. :)

Vad synd. Filmen skulle ha blivit mycket bättre om man fokuserade på gruppen och inte bara på två karaktärer, precis som i X-Men filmerna.

Hur skruvad var HQ i spelfilmen? Var hon högljudd och vågade göra saker som ingen normal och vettig person skulle göra? När HQ ursprungligen skapades för Batman: The Animated Series (BTAS) var hon bara en "vanlig" underhuggare som bar en harlekin-dräkt, och gjorde allt som Jokern sade eftersom hon var så förälskad i honom. Tack vare hennes popularitet infördes hon i DC:s serietidningar. Allteftersom har hon utvecklats och blivit mer... Låt oss säga hysterisk.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Jag är inte så värst bra på att skriva, dock är det väldigt kul :).

Jag håller med till fullo! Hade blivit en mycket bättre film om fokusen inte endast hade varit på HQ och Jokern, dock ligger fokusen inte så värst mycket på Jokern utan mest på HQ. 

Hon var härligt skruvad men inte alls lika mycket som i de tecknade versionerna, dock visade hon en stark kärlek till Jokern vilket jag tyckte var bra. I filmen visade dem också att HQ gör allt det som Jokern ber om på grund av hennes kärlek till honom. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden