Visa första inlägg
11107 inlägg
för
11107 inlägg
så jävla svårt är det inte att hitta positiva recensioner:

88 usa today
83 hitfix
80 time out london
80 empire
4/5 filmeye
896 inlägg
för i svar på bonks inlägg
896 inlägg
Ska väl inte säga att jag letat direkt heller. Men har läst de som kommit upp via de större filmsidorna man följer och flertalet har ju varit allt annat än nådiga mot den. Blev inte precis mindre oroad då Kalis endast gav den en 3:a, inget illa menat men enligt min mening brukar han vara ganska så generös med sina betyg. 
12243 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
12243 inlägg
Suicide Squad var enligt min mening verkligen inte värd mer än en 3a i betyg och det var ändå bättre än vad MZ gav den.

Tycker du att jag är generös med mina betyg!? Har delat ut 81 femmor vilket inte är så mycket mindre än dig, dock har du betygsatt fler filmer än mig :). 
896 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
896 inlägg
Svar ja. Men det var också något jag skrev innan jag upptäckte att jag betygsatt fler filmer än dig. Vilket inte var fallet för ett kort tag sedan. Du måste ju ha tagit bort betyget på över 1000 filmer. Eller är det så att Anton fick rätt till slut. Kalis är/var bara ett fejk-konto:)
12243 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
12243 inlägg
För ett tag sedan hade jag betygsatt runt 3000 filmer och nu ligger siffran på 1667. Anledningen till varför jag plockade bort så många är helt enkelt att jag inte minns handlingen i filmerna och kan därför inte stå för betyget. MovieZine blir roligare om man kan stå för varje film man betygsatt. Jag tycker att jag tog rätt beslut och radera de filmerna jag inte minns :) 
896 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
896 inlägg
Kan bara hålla med. 
12243 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
12243 inlägg
Du har sett förbaskat många filmer 3325 stycken, det måste ha tagit ett tag!? :) 
896 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
896 inlägg
Jag är 30 år å andra sidan och ja det har sannerligen tagit tid. Särskilt om man tänker på hur många av de betygsatta som är serier. Men man fastande tidigt i svängen helt enkelt. Tack vare äldre syskon och vänner, så hade jag redan sett saker som Trainspotting och Clockwork Orange första gången när jag var 10 bast. Finns både något bra och något illa i det. Sen är ju min vilja att skirva filmmanus på heltid, då får man fan se till att ha sett en del så man förstår vad man håller på med. Jag ligger i lä mot många här på MZ dock. Ta en titt på Putte och Brent tillexemepel. 
570 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
570 inlägg
Wow, vad intressant! Så du har gått en utbildning i att skriva filmmanus då? I vilket lärosäte i så fall?

Är resten av dina familjemedlemmar också filmintresserade?
12243 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
12243 inlägg
Jag har inte haft turen att ha föräldrar eller äldre syskon som varit intresserad av film. Skulle tro att jag var runt 18år när jag blev intresserad av filmer och 20 bast när jag först blev intresserad av mästare som Kubrick och andra stora namn i Hollywood.

Där finns väl inget dåligt i att tidigt i sitt liv blivit introducerad till filmvärlden? Det brukar ju resultera i att man kan väldigt mycket  :).

Skriver du manus!? Fasiken vad coolt! :) 
12243 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
12243 inlägg
Som Stormtrooper också undrar, har du någon speciell utbildning? 

Själv har jag redan valt bana och läst ett antal år redan och kan därför inte välja något annat. tyvärr... 
570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Jag är inte heller bra på att skriva Kalis. Om du läser mina medlemsrecensioner här på MZ så kommer du att märka att de inte håller samma kvalitet jämfört med MZ-skribenternas recensioner. De är otroligt skickliga med att finna ord för att beskriva på ett väldigt målande sätt. Jag är mer rak på sak, tycker jag själv i alla fall.

Så om du jämför följande actionscener med Suicide Squad, vad tycker du om spelfilmens actionscener? Tänk också på bakgrundsmusiken.



Kalis, notera även hur HQ talar i Assault on Arkham. Här låter hon inte lika hysterisk jämfört med dagens serietidningsversion. Hur talar Margot Robbie i filmen?

12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Men jag vet att övning ger färdighet och vill man så kan man :). Tycker du om att skriva? 

HQ talar ungefär lika dant i filmen dock med lite mindre entusiasm. Sen är hon vitmålad i ansiktet ur Batman: Assault on Arkham-universe. I filmen är hon bara vitare i hyn och inget smink mer än runt ögonen.

 

570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Ja, det gör jag. 

Precis innan jag blev medlem på MZ drev jag en engelskspråkig blogg. Men nu när jag är aktiv här har jag lagt bloggandet på hyllan. Jag skrev också några användarrecensioner på Steam, men det har jag slutat med eftersom jag inte tyckte att de tillförde något till dess gemenskap. Förut var jag också aktiv på Gamereactor och skrev en del medlemsrecensioner där.

I nuläget diskuterar jag också med Film om Star Wars på hans blogg. Du skulle ha sett vår konversation där i kommentarsfältet Kalis. Det vi diskuterat kunde minst ha blivit flera blogginlägg/artiklar tillsammans.

Men det låter ju bra! Sedan Tara Strong tog över rollen som HQ (i tecknade filmer och spel) har hennes röst blivit jobbig att lyssna på. Jag gillar Tara Strong i normala fall och jag förstår att hon försöker återskapa Arleen Sorkins ursprungliga tolkning av karaktären. Men det blev bara för mycket.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Du skulle kunna skriva om något som intresserar dig och skicka in till MovieZine! Det har jag gjort ett antal gånger och fått texter publicerade :).  Jag förstår att du skriver väldigt mycket vilket är bra!

Jaså, så du gillar inte riktigt Tara Strongs prestation? Är det stor skillnad mellan Tara Strong och Arleen Sorkins? 

570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Kalis, innan ens text blir publicerad kommer den att korrekturläsas först av någon i MZ-redaktionen eller hur? För jag märker själv att jag måste redigera texter i efterhand bl.a. p.g.a. stav- och grammatikfel.

Så vad tycker du om actionscenerna i Suicide Squad jämfört med det som jag visat dig?

Det är egentligen inget fel på Tara Strong. Jag gillar hennes röst i bl.a. The New Batman Adventures och Beware The Batman (som Barbara Gordon), My Little Pony (som Twilight Sparkle) och i Final Fantasy X (som Rikku).

Nej, skillnaden är inte så stor. Rösterna liknar varandra, men Tara Strongs tolkning av karaktären känns på ett sätt som jag inte kan riktigt beskriva. Men jobbig att lyssna på är det i alla fall, och flera på YouTube tycker att Arleen Sorkins röst låter bättre. Men medan Tara Strong spelade HQ i resten av Arkham-världens spel, gestaltade istället Teen Titans-skådisen Hyden Walch HQ i Assault on Arkham.

Här är alla röstskådespelare som gestaltat HQ före Margot Robbie. Vilken föredrar du?

Här är förrestens Harley Quinns ursprungliga ursprungsberättelse (ur The New Batman Adventures: Avsnitt "Mad Love"; DC Animated Universe). 

Sedan New 52 har hon blek hy eftersom hon också utsatts för syran som skapade Jokern. Fast här var det Jokern som slog ner henne i behållaren med syran.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Ja, texterna granskas av någon på MovieZine innan de publiceras, de vill ofta ha färdiga projekt alltså korrekturlästa och färdiga texter.
 
Om vi pratar om actionscenerna i filmen så tycker jag verkligen att dem håller måttet. Där finns en hel del coola scener där HQ använder sitt slagträ som vapen, riktigt awesome!
 
Jag föredrar nog den förstnämnda det vill säga Arleen Sorkin hennes röst låter mer ”galen” än de andra. HQ i filmen gör faktiskt ett bra jobb vad det gäller att likna de tidigare HQ.
 
Filmen innehåller också en förklaring varför och hur hon blev den galne HQ vi känner till. Jag tycker förklaringen är väldigt bra, eftersom jag inte läst några serietidningar eller kollat de tecknade Batman tidigare. Det gör det lättare för n00bs som mig att kunna hänga med.

I Suicide Squad hoppar hon självmant ner i syran som skapade Jokern.
 

Haha! Rätt kul att HQ kallas sin Joker pudding i serierna, det gör hon hela tiden i filmen också.

När ska du se filmen? :) 
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Det enda som får mig vilja se den här filmen är ju att Batman och Harley Quinn är med. Två karaktärer man har gillat enda sedan The Animated Series. Skulle också vilja se Jokern, men tror tusan inte jag gillar honom alls i den här filmen. Ser ut som att Ayer har gjort honom till någon mexikansk gangster med backslick, alla tatueringar och silvertänder. Plus att han håller en stor jävla laserkedja (på MZ framsida) är ett stort stort minus för mig.
12243 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
12243 inlägg
Du kommer verkligen få se riktigt mycket av HQ i nya Suicide Squad, men Batman får man knappt se. Jag gillade verkligen inte Jokern i Suicide Squad, det kan bero på att man jämför med Heath Ledgers version vilket gör det hela lite orättvist kanske. Sen tycker jag illa om Letos version eftersom han inte kan skratta så hysteriskt som Ledgers kunde, han är inte lika psykotisk som Jokern i The Dark Knight. Det är som du skriver Moviemaster att han nu blivit någon sorts mexikansk gangster med alla tatueringar, bra skrivet :)
570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
Okej, då hoppas jag att det inte finns alltför många småfel ifall jag skulle skicka in någon artikel. Men nu kommer mitt andra problem: Vad inom populärkulturen är ni intresserade av? Jag har nischat mig på nördig lågkultur (superhjältar och resten av Star Wars' universum utanför huvudfilmerna). Det må fungera i forumet, men jag tvivlar på att mina "nördkunskaper" kommer att gå hem hos MZ:s alla cineaster.

Det låter bra! Det är faktiskt ganska omständigt om man måste plugga på "extramaterial" för att förstå själva filmen. Trevligt att filmen roade dig trots att Jokern här inte håller samma klass som Heath Ledgers version.

Det blir nog vid ett senare tillfälle som jag kommer att se filmen. Nu blir det istället OS i Rio. :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden