Netflix nya julfilm gör omedelbar succé: 20 miljoner har redan sett den

Är det på grund av Taylor Swift?

Publicerad:

Netflix meddelar att deras nya juliga romantiska komedi “Champagne Problems” landat på streamingtjänstens förstaplats. Totalt har filmen haft 20,5 miljoner visningar sedan premiären den 19 november. I vanlig ordning avslöjar inte Netflix exakt vad som räknas som en visning.

Filmen handlar om en ambitiös arbetsnarkoman (Minka Kelly) som jobbar med företagssammanslagningar och skickas till Frankrike för att säkra förvärvet av ett världskänt champagnemärke innan jul. Men hennes planer kastas omkull när hon faller för en charmig parisare, som visar sig vara grundarens son.

“Champagne Problems” är skriven och regisserad av Mark Steven Johnson som haft fingrarna i allt från “Jack Frost” och “Ghost Rider” till “When in Rome och “Love in the Villa”. På Rotten Tomatoes har filmen också fått klart godkända 70 procent positiva recensioner, från 10 professionella kritiker.

Händelsevis delar filmen sitt namn med en känd Taylor Swift-låt, vilket kanske bidragit till en och annan visning.

”Låt oss alla erkänna att vi tänkte på Taylor-låten när vi först såg det här”, säger Youtube-användaren WinterOfficial222 i en topprankad kommentar.

YouTube video

Läs också: 5 Netflix-premiärer vi längtar efter i december

Läs också: James Camerons känga mot Netflix: ”Så ruttet”