Har du någon gång försökt lära dig ett nytt språk har du förmodligen kommit i kontakt med appen Duolingo på ett eller annat sätt och den gröna ugglan de har som maskot.
Om Duolingo är det bästa sättet att lära sig ett nytt språk går att diskutera, men att de är bra på marknadsföring är svårt att säga emot. Ett exempel är att ugglan fejkade sin egen död tidigare i år, vilket enligt dem själva ledde till att fler använde appen.
Deras senaste kampanj är något så udda som en animeserie kallad ”最後の決戦 (The Final Test)”, som görs för att marknadsföra deras uppdaterade kurser i japanska som är tillgängliga på alla språk.
Den animerade tv-serien handlar om hur ugglan Duo mer eller mindre kidnappar karaktärerna kända från appen, för att utföra ”Squid Game”-liknande utmaningar på liv och död innan de blev rekryterade.
Serien görs i samarberte med Titmouse, som bland annat gjort animerade tv-serier som ”Big Mouth”, ”Star Trek: Lower Decks” och ”The Legend of Vox Machina”.
“最後の決戦 (The Final Test)” har premiär på YouTube den 13 oktober och består av fem avsnitt på 60 sekunder vardera, för att ”matcha hur fans konsumerar anime på videoplattformar med kort format”.
Läs också: Glöm Marvel och DC – den här lilla actionfilmen har nu spelat in mer än “Superman”
Läs också: Trailer: Spelet ”Death Stranding” blir animerad film med unik stil
