Animermusikalen ”K-Pop: Demonjägarna” blev en lika stor succé som oväntad succé. Större, till och med.
Det har gått sex veckor sedan premiären och filmen har nu nått en ny tittartopp. Det är första gången för en originalfilm från Netflix. Den är också så gott som garanterad att bli en av streamingtjänstens 10 mest populära filmer. Utöver att den redan är deras mest populära animerade film någonsin.
Så det är inte särskilt förvånande att Netflix vill smida medan järnet är varmt och producera mera.
Enligt en artikel från The Wrap finns det planer att satsa rejält på franchisen.
Vi har tidigare skrivit om möjligheten till en otecknad spelfilmsversion av ”K-Pop: Demonjägarna”. Då var det en spontan idé, nu verkar det snarare vara en del av planen.
Andra projekt som Netflix funderar på eller har börjat planera för inkluderar en eller flera uppföljare, en tv-serie, en scenmusikal och en kortfilm som ska fungera som en bro mellan olika typer av innehåll. Man håller redan på att kraftigt öka antalet säljbara produkter märkta med ”K-Pop: Demonjägarna”.
Vilket onekligen är väldigt kul för åtminstone de inbitna fansen, vågar jag gissa. Vi får bara hoppas att Netflix inte gör en Marvel och trycker ur sig för mycket, för snabbt.
Läs också: Hör alla grymma låtar ur ”K-Pop: Demonjägarna” – samlade i en video
Kolla in trailern till ”KPop: Demonjägarna” här:
Läs också: ”K-Pop: Demonjägarna” siktar mot toppen – kan bli Netflix mest sedda anime någonsin
Läs också: En demonisk succé! Animerade ”K-Pop: Demonjägarna” har setts 24,2 miljoner gånger
