Film

Skribent

Carl Adam Anderberg

16 september 2016 | 11:00

"Fifty Shades Darker" slog "Star Wars: The Force Awakens" med råge

Nya trailern sågs hela 114 miljoner gånger under de första tjugofyra timmarna.
Intresset för fortsättningen på Anas och Christians kärlekshistoria verkar minst sagt vara stort. Trailern slog nämligen rekord i antal visningar under de första tjugofyra timmarna efter publicering. Ett rekord som tidigare hölls av andra trailern för "Star Wars: The Force Awakens".

Hela 114 miljoner gånger visades trailern (utspritt på YouTube, Facebook och Instagram, et.c.), jämfört med 112 miljoner gånger för "Star Wars".

Den första filmen, "Fifty Shades of Grey", drog in 570 miljoner dollar på en budget på 40 miljoner dollar, och vi kan nog räkna med något liknande när "Fifty Shades Darker" landar på biograferna på Alla hjärtans dag nästa år. Speciellt nu när det utlovats mer naket den här gången...

Här är trailern igen:

| 16 september 2016 11:00 |