97 MIN
Japanska
Resident Evil: Vendetta poster

Tredje delen i den animerade "Resident Evil"-serien, där vi får följa fan-favoriten Leon S. Kennedys fortsatta äventyr.
2.8 av 12 användare
2
"Full Leon Kennedy och återigen spänd Chris Redfield räddar dagen igen endast till Playstati..... biografen nära dig?" Resident Evil: Vendetta är en fantastiskt animerad film med riktigt imponerande fight-koreografi, men som dras ner otroligt mycket av stel, pinsamt expositionstung dialog och en mycket förutsägbar, ointressant handling. Jag älskar Resident Evil spelen. (4an, vilket är min favorit i hela serien, som också följer Leon Kennedy) Men det här är inte ett TV-spel, utan en film. Filmen känns som en stor hög producerad cutscene för ett mycket mer underhållande spel, men som film meshade det inte alls ihop. Det var välkomnande att få höra rösten av Leon och Chris ännu en gång, men det är inte ett plus till flmen, utan min nostalgi är för dem är orsaken till det. Filmen började riktigt fascinerande som en klaustrofobisk thriller i ett enda stort hus, vilket verkligen kändes som rötterna till dem första spelen i serien, sedan utvecklades plotten till något onödigt stort i skala med otroligt mediokra skurkar med svaga motiveringar till deras handlingar. Som jag sagt, jag älskar Resident Evil, men Resident Evil är ett spel, film är ett helt annat medium som krävs mer av manusförfattarnas tankar och idéer. Ett spel kan vara otroligt underhållande även om handlingen kanske är lite b, men en film lever på handlingen, och den här filmen tyvärr saknade en intressant en.